The Horologion of Andronikos Kyrristos (Tower of the Winds), Athens
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο είναι έργο του Γάλλου αρχιτέκτονα Julien-David Le Roy, ο οποίος διασχίζοντας το Αιγαίο φτάνει στην Αθήνα, μέσω Σμύρνης και Δήλου, τον Φεβρουάριο του 1755. Παρέμεινε λίγους μήνες και με τη βοήθεια των εκεί Καπουτσίνων και το κείμενο του Παυσανία ταυτίζει μνημεία, κάνει σχέδια και μετρήσεις, θέλοντας να προλάβει αντίστοιχα σχέδια των Άγγλων J. Stuart και Ν. Revett. Ο Le Roy σύμφωνα με τους αισθητικούς κανόνες της εποχής, πρεσβεύει ότι εικονιστικά όλα είναι επιτρεπτά, το θέμα υπερτερεί της εικόνας και η συγκίνηση είναι σημαντικότερη της αποτύπωσης. Τα σχέδιά του περιλαμβάνονται σε ένα εντυπωσιακό τρίτομο έργο, που εκδόθηκε το 1758 και μεταφράστηκε και στα αγγλικά και γερμανικά. Το συγκεκριμένο έργο βρίσκεται στον δεύτερο τόμο της δεύτερης έκδοσης το 1770. Απεικονίζει τον οκταγωνικό πύργο, που είναι γνωστός ως Ωρολόγιον Κυρρήστου ή Πύργος των Ανέμων ή απλά Αέρηδες και βρίσκεται στην Πλάκα. Κτίσθηκε από τον αστρονόμο Ανδρόνικο από την Κύρρο της Μακεδονίας στο πρώτο μισό του 1ου αιώνα π.Χ. Στο πάνω μέρος κάθε πλευράς εικονίζονται ανάγλυφα οι οχτώ άνεμοι με τα σύμβολά τους και τα ονόματά τους χαραγμένα (ο Βορρέας (βόρειος), ο Καικίας (βορειοανατολικός), ο Απηλιώτης (ανατολικός), ο Εύρος (νοτιοανατολικός), ο Νότος (νότιος), ο Λιψ (Λίβας, νοτιοδυτικός), ο Ζέφυρος (δυτικός), και ο Σκίρων (βορειοδυτικός) . Εξωτερικά υπήρχαν ηλιακά ρολόγια, ενώ εσωτερικά λειτουργούσε υδραυλικό ρολόι. Ο πύργος των Ανέμων μετατράπηκε την παλαιοχριστανική εποχή σε εκκλησία ή σε βαπτιστήριο κάποιας γειτονικής εκκλησίας, ενώ στο χώρο έξω από την ΒΑ είσοδο υπήρχε χριστιανικό κοιμητήριο. Το 15ο αιώνα το μνημείο αναφέρεται από τον Κυριακό εξ Αγκώνος ως ναός του Αιόλου, ενώ σε ταξιδιωτική περιγραφή ανώνυμου περιηγητή ως εκκλησία. Το 18ο αιώνα χρησιμοποιήθηκε ως τεκές των Δερβίσηδων μέχρι το 1821.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο πίνακας του Le Roy μπορεί να αξιοποιηθεί σε μάθημα τοπικής Ιστορίας. Τα μικρά παιδιά (Δημοτικό) μπορούν να διερευνήσουν τα σύμβολα των ανέμων και τα σύμβολα γενικότερα. Μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να αναζητήσουν την ιστορία του μνημείου, τις διαφορετικές χρήσεις του ανά εποχή αλλά και την αξιοποίηση της τεχνολογίας που γίνεται στο συγκεκριμένο μνημείο. Με τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού μπορούν να κατασκευάσουν μακέτες του κτιρίου, αλλά και να πειραματιστούν με ηλεκτρικά και υδραυλικά ρολόγια. Αν υπάρχει η δυνατότητα θα μπορούσαν να επισκεφθούν τον χώρο ή να περιηγηθούν εικονικά σε αυτόν.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
0 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Προβολή της εικόνας στην ολομέλεια της τάξης
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7439
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Mythology MythologyMythology > Heroes and Demigods Heroes and DemigodsHeroes and Demigods
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
Design & Technology Design & TechnologyDesign & Technology > Construction of a maquette Construction of a maquetteConstruction of a maquette
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE