Chani of Gravia. The death of Karaiskakis
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Μονογραφία, γλωσσικό, έντυπο υλικό στα Ελληνικά με τίτλο, Το Χάνι της Γραβιάς - Ο θάνατος του Καραϊσκάκη, θεατρικό χρονικό, παρουσιάστηκε το 1952. Εκδότης Αλικιώτης, Ν., Συγγραφέας Λάππας, Τάκης, 1904-1995. Δημοσίευση: Αθήναι : Ν. Αλικιώτης, χ.χ. Φυσική Περιγραφή: 78 σ. Σειρές: (Παιδική θεατρική βιβλιοθήκη Λεβαδειάς ). Αφορά θεματικές των Αγωνιστών του 1821, τον Ανδρούτσο Οδυσσέα και Καραϊσκάκη, Γεώργιο. Ελληνική λογοτεχνία, Επανάσταση του 1821. Ο Τάκης Λάππας συγγραφέας του έργου, γεννήθηκε στη Λιβαδειά. Αποφοίτησε από τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στράφηκε από νωρίς στη λογοτεχνία και την ιστορική μελέτη. Εργάστηκε ως δημόσιος υπάλληλος. Στο χώρο της λογοτεχνίας πρωτοεμφανίστηκε το 1931, με δημοσιεύσεις ταξιδιωτικών κειμένων στο περιοδικό Εκδρομικά και την εφημερίδα Βραδινή. Εξέδωσε ιστορικές μελέτες και βιογραφίες, πεζογραφήματα, ταξιδιωτικά κείμενα, θεατρικά έργα, ενώ μεγάλο σε όγκο είναι και το δημοσιευμένο στον περιοδικό και ημερήσιο Τύπο έργο του. Τιμήθηκε με το βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών (1946, για το βιβλίο του Θανάσης Διάκος), το βραβείο του ιδρύματος Κώστα και Ελένης Ουράνη (1981, για το σύνολο των ιστορικών βιογραφιών του), το πρώτο βραβείο του Συνδέσμου Ελλήνων Λογοτεχνών (1944 για το έργο του Οι Ρουμελιώτες στην Επανάσταση), το βραβείο της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς (1967 για το μυθιστόρημα Δοξασμένη Έξοδος) και άλλες διακρίσεις. Για περισσότερα βιογραφικά στοιχεία του Τάκη Λάππα βλ. Σταμέλος Δημήτρης, «Λάππας Τάκης», Μεγάλη Εγκυκλοπαίδεια της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας 9. Αθήνα, Χάρη Πάτση, χ.χ. και χ.σ., «Λάππας Τάκης», Παγκόσμιο Βιογραφικό Λεξικό 5. Αθήνα, Εκδοτική Αθηνών, 1986. Κατά καιρούς τιμήθηκε με τα πιο κάτω μετάλλια: - Της Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου (1960) - Της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας της Ελλάδος: α) Των 150 χρόνων της Επαναστάσεως (1971) β) των 150 χρόνων της Ναυμαχίας του Ναυαρίνου (1977), γ) Των 100 χρόνων απ' την ίδρυση της Εταιρείας (1982), δ) Των 40 χρόνων της Εθνικής Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών (1978), ε) Της Βοιωτίας (Α. Τσούρα) (1979), ζ) Του Μορφωτικού και Εκπολιτιστικού Συλλόγου Λεβαδείας: 1) Του Πλουτάρχου, Λεβάδεια (1979) και 2) της Έρκυνας (1981)

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το παρών μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία της Ιστορίας με αναφορά στην Ελληνική επανάσταση και τη θεματική για την ανεξαρτησία της χώρας. Στη διδακτική θα μπορούσε να τονιστεί και μελετηθεί η πορεία των ανθρώπων-πρωταγωνιστών της επανάστασης καθώς και οι κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες της εποχής. Οι φυσιογνωμίες των ηρώων-αγωνιστών της εποχής και η προσπάθειά τους για την ανεξαρτησία της χώρας. Εδώ θα μπορούσε να ξεκινήσει με συντονισμό από τον Εκπαιδευτικό ένας διάλογος-επιχειρηματολογία για τις συνθήκες του αγώνα. Οι δράσεις και οι δυσκολίες που συνάντησαν οι αγωνιστές αλλά και η συνοχή τους προς ένα σκοπό καθώς και οι κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες της εποχής. Ίσως οι μαθητές θα μπορούσαν να προτείνουν λύσεις στα προβλήματα που συναντούσαν αλλά και να συζητήσουν το γενικότερο πολεμικό αλλά και κοινωνικό κλίμα που επικρατούσε . Με αυτό τον τρόπο θα εμβάθυναν περισσότερο στην κατανόηση του χαρακτήρα των αγωνιστών και της εποχής. Έτσι η μελέτη θα γίνει σε βάση αλλά και θα αυξηθεί η δημιουργικότητα των μαθητών καθώς και η κριτική τους δεξιότητα στην κατανόηση των αντιλήψεων και ιδεών τις εποχής αλλά και του σκοπού των αγωνιστών και τα σημεία εκείνα που τους ένωναν.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7446
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Digital Library of Levadeia
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
behaviourist
behaviourist > programmed instruction
behaviourist > drill and practise
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > experiential learning
constructivist > communities of practice
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to organize values
psychomotor > to imitate and try
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Λάππας, Τάκης Ηρ.
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας
publisher: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λεβαδείας
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE