Το κείμενο μπορεί να αποτελέσει υλικό αναφοράς σε μάθημα γλώσσας σχετικό με το χρονογράφημα και τις πιθανές μορφές που αυτό κατά καιρούς λαμβάνει. Λόγω της έκτασης του κειμένου ενδείκνυται η ανάθεση στους μαθητές της μελέτης του στο σπίτι από την οθόνη του υπολογιστή - ή, εν ανάγκη, η αναπαραγωγή και διανομή του - και η προετοιμασία για συζήτηση σε ερωτήματα όπως τα ακόλουθα: Ποιο είναι το θέμα; Είναι διαχρονικό ή επικαιρικό; Ποιες είναι οι ιστορικές περιστάσεις στις οποίες εντάσσεται το κείμενο; Ποιος είναι ο συντάκτης; Κριτική των απόψεων που εκφράζονται. Επισημαίνεται κάποια παλαιικότητα ή στερεοτυπικές αντιλήψεις; Ποιο του ύφος του συντάκτη; Η γλώσσα που χρησιμοποιείται και τα χαρακτηριστικά της. Τα ζητήματα αυτά προτείνεται να τεθούν προς διαπραγμάτευση με τη μορφή εργασίας επέκτασης, αφού έχει προηγηθεί παρουσίαση-συζήτηση του σχετικού κειμενικού είδους επί τη βάσει άλλων πιο σύγχρονων κειμένων.