Το μοναστηρι του Μεγαλου Μετεωρου
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Άποψη της μονής του Μεγάλου Μετεώρου (Ι.Μ. Μεταμόρφωσης του Σωτήρος), όπως φαίνεται από την Ι.Μ. Βαρλαάμ. Η φωτογραφία είναι ασπρόμαυρη - του 1923 - και απαθανατίζει ένα ιστορικό μοναστήρι του 14ου αιώνα, που είναι συνδεδεμένο άρρηκτα με την ορθόδοξη παράδοση και την ελληνική ιστορία των μεσαιωνικών και νεώτερων χρόνων.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Εντυπωσιακή εικόνα της Ιεράς Μονής του Μεγάλου Μετεώρου που μπορεί να προβληθεί σε ψηφιακό προβολέα σε μάθημα σχετικό με τα ιστορικά μοναστήρια της χώρας μας και τον ρόλο τους σε διάφορες φάσεις της ιστορικής διαδρομής του Ελληνισμού. Οι μαθητές θα κληθούν να παρατηρήσουν τη φωτογραφία και, αν κάποιοι έχουν επισκεφτεί την εικονιζόμενη μονή, θα ανακαλέσουν τα χαρακτηριστικά της, που σε ένα βαθμό διακρίνονται και στην ίδια την εικόνα. Η περιγραφή των μοναστηριών που βρίσκονται στους απόκρημνους βράχους των Μετεώρων θα αποτελέσει αφόρμηση για συστηματικότερη μελέτη της ιστορίας και του ρόλου τους, κάτι που μπορεί να αποτελέσει θέμα ομαδικής εργασίας στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας αλλά και των Θρησκευτικών. Κάποιοι μαθητές θα αναζητήσουν πληροφορίες και οπτικό υλικό για την εκονιζόμενη μονή του Μεγάλου Μετεώρου, άλλοι για τη μονή Βαρλαάμ. Η εν λόγω εικόνα μπορεί να αποτελέσει στοιχείο εκκίνησης για κατάρτιση μιας ευρείας συλλογής για τα Μετέωρα, την οποία δεν είναι δύσκολο να οργανώσουν συστηματικά οι μαθητές με κύρια πηγή το Διαδίκτυο.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Religion ReligionReligion
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΑΤΟΣ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE