Cybele, actress, impressario
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για αναπαραγωγή φωτογραφίας που απεικονίζει τη μεγάλη Ελληνίδα ηθοποιό Κυβέλη (Κυβέλη Αδριανού). Γεννήθηκε στη Σμύρνη το 1888 και από ενωρίς υιοθετήθηκε από την οικογένεια των Αναστασίου και Μαρίας Αδριανού. Από μικρή έδειξε το ταλέντο που διέθετε στην απαγγελία και έτσι έγινε δεκτή στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου αν και δεν είχε ακόμη την απαιτούμενη ηλικία. Προσελήφθη από τον Κωνσταντίνο Χρηστομάνο στο θεατρικό όμιλο της Νέας Σκηνής όπου εμφανίστηκε για πρώτη φορά με μεγάλη επιτυχία ως Ιουλιέτα στο γνωστό έργο του Σαίξπηρ. Ακολούθησαν εμφανίσεις της σε διάφορα έργα του κλασικού ρεπερτορίου ως το 1906 που δημιουργεί δικό της θίασο, αρχικά με τον Κ. Σαγιώρ και μετά μόνη της. Ανεβάζει διάφορα έργα σημαντικών Ελλήνων συγγραφέων όπως του Ξενόπουλου, του Σκίπη, του Σπ. Μελά κ. ά. Συνεργάστηκε με την μεγάλη της αντίπαλο Μαρίκα Κοτοπούλη (1932-34) εν όψει της ίδρυσης του αντίπαλου δέους, του Εθνικού Θεάτρου. Το 1943 διαφεύγει στη Μέσα Ανατολή με τον τότε σύζυγό της Γεώργιο Παπανδρέου. Επιστρέφει στην Αθήνα μετά την απελευθέρωση και από το 1950 επανεμφανίζεται με τη Μαρίκα Κοτοπούλη. Πήρε μέρος σε τρεις κινηματογραφικές ταινίες (Κακός δρόμος, Αστέρω, Η άγνωστος). Παντρεύτηκε 3 φορές με τελευταίο σύζυγό της τον πολιτικό Γεώργιο Παπανδρέου. Όταν πέθανε, στις 26 Μαΐου 1978, η Κυβέλη είχε τέσσερα παιδιά, τρία εγγόνια, έξι δισέγγονα και πέντε τρισέγγονα. Θεωρείται, μαζί με τη Μαρίκα Κοτοπούλη, ένα από τα "ιερά τέρατα" της ελληνικής θεατρικής σκηνής.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η αναπαραγωγή της φωτογραφίας που απεικονίζει τη διάσημη ηθοποιό Κυβέλη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικός πόρος για τη μελέτη του βίου και του έργου της. Κυρίως αλλά όχι αποκλειστικά, στο αντικείμενο της Θεατρικής Παιδείας, με αφετηρία την περιπετειώδη προσωπική ζωή της ηθοποιού Κυβέλης, μπορεί να ξεκινήσει συζήτηση σχετικά με τον παιδευτικό-κοινωνικό-πολιτικό ρόλο του θεάτρου στα πολιτισμικά δρώμενα της Ελλάδος κατά το πρώτο μισό του 20ου αιώνα. Αφού προηγηθεί εγκυκλοπαιδική-ατομική έρευνα των παιδιών ώστε να μπορεί να διεξαχθεί η συζήτηση, σε δεύτερο στάδιο μπορεί να ακολουθήσει συνεργατική-ομαδική ερευνητική εργασία με ομάδες π.χ. τριών μαθητών και κάθε ομάδα να αναλάβει τη συγκέντρωση στοιχείων για έναν ηθοποιό-σκηνοθέτη-θιασάρχη της εποχής. Τα στοιχεία αυτά μπορούν να συνοδεύονται και από εικονιστικό υλικό και στο τέλος της εργασίας να γίνει μια συνολική έκθεσή τους με σκοπό την ανασύνθεση-προσέγγιση της ατμόσφαιρας που επικρατούσε στη θεατρική σκηνή της εποχής και πως αυτή συνδεόταν με την υπόλοιπη κοινωνική πραγματικότητα. Με ευκαιρία την αναφορά στην Κυβέλη,μπορεί να γίνει παράλληλη αναφορά και στη μεγάλη "αντίπαλό" της την Κοτοπούλη, τη σύνδεσή τους με διαφορετικούς πολιτικούς χώρους αλλά και την διαχρονική ύπαρξη "αντίπαλων" διδύμων ηθοποιών. Τέλος, με ευκαιρία την αναφορά στην Κυβέλη, μπορεί να γίνει από ομάδα εργασίας, συνεργατική έρευνα σχετικά με την "Νέα Σκηνή" του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου, στην προσφορά της στο ελληνικό θέατρο και γενικά στα ελληνικά γράμματα, στην προσωπικότητα των πρώτων συνεργατών της αλλά και του ίδιου του δημιουργού της. Η αναφορά στον βίο του Χρηστομάνου, θεωρούμε ότι θα προσφέρει τη δυνατότητα σύνδεσης των τότε πολιτισμικών δρώμενων στην Ελλάδα με αυτά της υπόλοιπης Ευρώπης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Drama/Theater in Education (DiE/TiE) Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Drama/Theater in Education (DiE/TiE) > Drama/Theatre History Drama/Theatre HistoryDrama/Theatre History
Drama/Theater in Education (DiE/TiE) Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Drama/Theater in Education (DiE/TiE) > Drama/Theatre History Drama/Theatre HistoryDrama/Theatre History
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE