Syngros Andreas, businessman, politician, national benefactor
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για αναπαραγωγή φωτογραφίας που απεικονίζει τον Ανδρέα Συγγρό, επιχειρηματία, πολιτικό και εθνικό ευεργέτη. Ο Ανδρέας Συγγρός γεννήθηκε το 1830 στην Κωνσταντινούπολη και ήταν γιός του Χιώτη γιατρού της αδελφής του σουλτάνου, Δομένικου Τσιγγρού . Φοίτησε στη σχολή του Θεόφιλου Καϊρη στην Άνδρο και ασχολήθηκε από ενωρίς με επιχειρήσεις. Ξεκίνησε από απλός υπάλληλος και το 1849 ήταν ήδη στέλεχος και μέτοχος της εμπορικής εταιρείας των εργοδοτών του. Το 1863 ξεκίνησε να ασχολείται με τραπεζικές εργασίες ενώ το 1867 μετέφερε την έδρα των επιχειρήσεών του στην Αθήνα. Ίδρυσε την Γενική Πιστωτική Τράπεζα και τα μεταλλεία Λαυρίου από τους Ρου-Σερπιέρη. Αναδείχτηκε σε πρωταγωνιστή του περίφημου χρηματιστηριακού σκανδάλου των "Λαυρεωτικών" όπου πολλοί Έλληνες έχασαν μεγάλα ποσά χρημάτων. Συμμετείχε στις σημαντικότερες επιχειρηματικές δράσεις της εποχής του όπως στον σιδηρόδρομο Αθηνών-Λαυρίου, στη διάνοιξη της διώρυγας της Κορίνθου, στην αποξήρανση της Στυμφαλίας κ.ά. Συμπορεύτηκε πολιτικά με τον Χαρίλαο Τρικούπη εκλεγόμενος βουλευτής Σύρου (1885-1886, 1892-1895), Αττικοβοιωτίας (1890-1892) και Αττικής (1899). Αναδείχτηκε σε εθνικό ευεργέτη λόγω των μεγάλων δωρεών του όπως το νοσοκομείο "Ανδρέας Συγγρός", τα αρχαιολογικά μουσεία Δελφών και Ολυμπίας, το Μέγαρο Συγγρού (σημερινό Υπ. Εξωτερικών), τον εκσυγχρονισμό της οδού Φαλήρου (νυν Συγγρού) κ.ά Για τη φιλανθρωπική του δράση είχε τιμηθεί με τα ανώτατα μετάλλια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και του Βασιλείου της Ελλάδας. Απεβίωσε το 1899.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η φωτογραφία που απεικονίζει τον επιχειρηματία, πολιτικό και ευεργέτη Ανδρέα Συγγρό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικός πόρος στη μελέτη του βίου και των έργων του. Ο Συγγρός δραστηριοποιήθηκε επιχειρηματικά την εποχή που μεγάλο μέρος του μείζωνος ελληνικού χώρου βρισκόταν ακόμα εντός των συνόρων της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Το απελευθερωμένο αλλά ακόμα περιορισμένο εδαφικά ελληνικό κράτος, προσπαθούσε βήμα βήμα να δημιουργήσει τις οικονομικές δομές που θα επέτρεπαν την επιβίωση και ανάπτυξή του. Ίδρυση χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, εγγειοβελτιωτικά και συγκοινωνιακά έργα, εμπόριο κλπ. Επειδή ο Συγγρός είχε πολυσχιδή επιχειρηματική δράση που αν την παρακολουθήσουμε σχηματίζουμε ένα αρκετά πλήρες περίγραμμα της όλης οικονομικής κατάστασης της εποχής, προτείνουμε συνεργατική-ομαδική προσέγγιση με τρεις ομάδες μαθητών. Η μια μπορεί να εστιάσει στον Συγγρό επιχειρηματία και να αναφερθεί στις επιχειρήσεις που συμμετείχε. Με αυτό τον τρόπο θα σχηματιστεί μια εικόνα για τις σπουδαιότερες επιχειρηματικές-αναπτυξιακές κινήσεις του δεύτερου μισού του 19ου αιώνα στην Ελλάδα. Η δεύτερη ομάδα μπορεί να αναλάβει να διερευνήσει την φιλανθρωπική δράση του επιχειρηματία. Από τα έργα τα οποία χρηματοδότησε, πολλά είναι σε χρήση μέχρι και σήμερα όπως το ομώνυμο νοσοκομείο και η κεντρική ομώνυμη οδός. Τρίτη ομάδα μπορεί να ερευνήσει την πολιτική του σταδιοδρομία και κατ' επέκταση να αναφερθεί στην εποχή του Τρικούπη. Όταν ολοκληρωθούν οι έρευνες, μπορεί να γίνει μια συνολική παρουσίαση με παράθεση και εικονιστικού υλικού, η οποία θα ανασυνθέσει το έργο και τον βίο του Συγγρού. Ο/Η διδάσκων/ουσα από την πλευρά του, κυρίως σε αντικείμενα που έχουν σχέση με την οικονομία, μπορεί να διερευνήσει με μεγαλύτερη λεπτομέρεια και να παρουσιάσει στους μαθητές, της το πρώιμο χρηματιστηριακό σκάνδαλο των "Λαυρεωτικών" με το οποίο έχασαν πολλοί Αθηναίοι τις περιουσίες τους και τη συμμετοχή του Συγγρού. Γενικεύοντας μπορεί να γίνει αναφορά στην εξέλιξη του χρηματιστηριακού κλάδου στην απελευθερωμένη Ελλάδα καθώς και στο κοινωνικό-οικονομικό φαινόμενο δημιουργίας χρηματιστηριακών κρίσεων και εξαπάτησης των επενδυτών.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE