Τυπος φοιτητου
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το σατιρικό ποίημα με τον τίτλο "Τύπος φοιτητού" ανήκει στον Γεώργιο Αποστολίδη, ο οποίος γεννήθηκε στη Βάρνα το 1847, έζησε στην Κων/πολη και ήταν δικηγόρος και λόγιος. Μετά την καταστροφή του `22, εγκαταστάθηκε στην Αθήνα ( όπου πέθανε το 1930). Έγραψε: "Ο Ψυχάρης ως συγγραφεύς, "Διηγήματα", "Ανάλεκτα", "Κριτικά", "Συνηγορία και Λαογραφία", "Λυσίου Απολογία υπέρ του φόνου μοιχού", "Στο πέρασμα του χρόνου", κ.ά. Υπήρξε ένα από τα πιο δραστήρια μέλη του φιλολογικού Συλλόγου Κωνσταντινουπόλεως. Ο Γ. Αποστολίδης περιγράφει με έντονα σατιρικό και κωμικοτραγικό τρόπο τη στάση ζωής ενός φοιτητή, του Κίμωνα, ο οποίος επέλεξε το «φαίνεσθαι», αγνοώντας επιδεικτικά το «είναι». Οκνηρός, όπως το τζιτζίκι, , φλερτάρει με διάφορες δεσποινίδες γειτόνισσες, αμπελοφιλόσοφος εκ του ασφαλούς, αμετροεπής, παντογνώστης, ζει παρασιτικά από το χαρτζιλίκι του πατέρα του, τον οποίο εξαπατά υποσχόμενος ότι κάποτε θα γίνει επιστήμονας και μάλιστα διαπρεπής πολιτικός. Ο σατιρικός ποιητής καυτηριάζει με αυτόν τον τρόπο, πέρα από την άσωτη ζωή κάποιων νεαρών «φοιτητών» της εποχής εκείνης, εμμέσως, και την ποιότητα, το ήθος και το επίπεδο των Ελλήνων βουλευτών στη μεγάλη τους πλειονότητα. Το ποίημα δημοσιεύτηκε στο εικονογραφημένο "Εθνικόν Ημερολόγιον Χρονογραφικόν, Φιλολογικόν και Γελοιογραφικόν", γνωστό ως "Ημερολόγιον Σκόκου", περίπου το έτος 1907. (Ο Κωνσταντίνος Σκόκος (1854-1929) γεννήθηκε στην Αθήνα. Ήταν απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και συγχρόνως δημοσιογράφος και ευθυμογράφος. Δημοσίευσε χρονογραφήματα, ηθογραφικά κείμενα και σατιρικούς στίχους με το ψευδώνυμο "Σατανάς").

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με αφορμή το συγκεκριμένο ποίημα, στο μάθημα της Λογοτεχνίας, μπορούν οι μαθητές να μελετήσουν την τεχνική, την απήχηση και την επίδραση της σάτιρας στην κριτική ικανότητα του ανθρώπου και ειδικά του εφήβου. Επίσης, μπορούν να διακρίνουν μέσα από το ποίημα, να ανασύρουν και αναδείξουν τα κοινωνικά προβλήματα εκείνης της εποχής, την ποσόστωση συμμετοχής της πολιτικής και των πολιτικών σε αυτήν και να τα συγκρίνουν με τα προβλήματα της σύγχρονης εποχής. Να διερευνήσουν αν οι συνθήκες της εκάστοτε εποχής αλλάζουν τις συνήθειες, τον τρόπο σκέψης , τη νοοτροπία και τη στάση ζωής των ανθρώπων ή αν ισχύει το αντίθετο, αν δηλαδή η ανάγκη του ανθρώπου για ανανέωση, αλλαγή τρόπου ζωής διαμορφώνει τις συνθήκες διαβίωσης, τις "εποχές" και τους " καιρούς". Ετσι, γίνεται κατανοητό ότι το συγκεκριμένο ποίημα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πηγή στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας. Με αφορμή το συγκεκριμένο ποίημα ενταγμένο σε προοδευτικό περιοδικό της εποχής, θα μπορούσαν οι μαθητές με την παρότρυνση του καθηγητή τους να δημιουργήσουν περιοδικό του σχολείου τους, στο οποίο να είναι οι ίδιοι συγγραφείς, με σκοπό την ανάδειξη των χαρισμάτων - ταλέντων τους, ενδεχομένως και άλλων δεξιοτήτων τους, αναβαθμίζοντας με αυτό τον τρόπο πολιτισμικά την σχολική κοινότητα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Human - Human relations and values Human - Human relations and valuesHuman - Human relations and values
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
affective > to pay attention
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Γ. Αποστολίδης
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΤΖΟΥΑΝΑΚΗ, ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE