Πυρζας Λακης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η φωτογραφία απεικονίζει τον Νικόλαο (ή Λάκη) Πύρζα, Μακεδονομάχο οπλαρχηγό, ο οποίος γεννήθηκε στη Φλώρινα το 1880. Ο Λάκης Πύρζας ήταν από τους πρώτους οπλαρχηγούς και μαζί με τους Παύλο Κύρου και Κώττα Χρήστου ξεκίνησαν τον Μακεδονικό αγώνα στην περιοχή. Το Φεβρουάριο του 1904 μετέβη στην Αθήνα και συναντήθηκε με τον Παύλο Μελά με σκοπό να οργανώσουν την άμυνα εναντίον των Βουλγάρων, οι οποίοι άρχισαν να δρουν στην περιοχή της Φλώρινας. Ο Λάκης Πύρζας ήταν με τον Παύλο Μελά στη μοιραία συμπλοκή του Οκτωβρίου του 1904, στο χωριό Στάτιστα, που στοίχισε τη ζωή του τελευταίου. Αργότερα ο Λάκης Πύρζας μετέβη στην Αθήνα και εργάστηκε για το Μακεδονικό Κομιτάτο. Επέστρεψε στην Φλώρινα με την απελευθέρωσή της, το 1912, όπου διέμεινε μέχρι το θάνατό του το 1947.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η φωτογραφία μπορεί να αποτελέσει αφορμή σε μαθητές και εκπαιδευτικούς ώστε να μελετήσουν τη ζωή του Λάκη Πύρζα αλλά και άλλων Μακεδονομάχων οπλαρχηγών. Προτείνεται επίσης, να ασχοληθούν περαιτέρω με τον Μακεδονικό αγώνα, την ένοπλη αντιπαράθεση των αρχών του 20ου αιώνα, που διήρκεσε περίπου 4 χρόνια (1904-1908) και διεξήχθη στη Μακεδονία μεταξύ κυρίως Ελλήνων, Βουλγάρων και Τούρκων.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΖΥΜΠΙΔΗΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE