Ο Ερμης του Πραξιτελη σε φωτογραφικο αποτυπωμα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για φωτογραφικό αποτύπωμα του 1897 από τη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη που απεικονίζει τον Ερμή του Πραξιτέλη, το δημοφιλές αρχαίο ελληνικό αγαλματικό σύμπλεγμα που παρουσιάζει τον θεό Ερμή να κρατάει τον μικρό Διόνυσο. Είναι το μόνο αυθεντικό έργο του Πραξιτέλη που έχει διασωθεί. Το φωτογραφικό αποτύπωμα αναδεικνύει την απαράμιλλη τέχνη του Πραξιτέλη που αφαιρώντας τη σκληράδα από το μάρμαρο καταφέρνει να αποδώσει την αρρενωπότητα της μορφής του Θεού, τις τέλειες αναλογίες του σώματός του καθώς και τις πιθανές εκφράσεις του προσώπου του.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί ως αφετηρία για την προσέγγιση των αξιών και των μηνυμάτων της γλυπτικής τέχνης, που αντανακλούσαν τα έργα των γλυπτών της αρχαίας Ελλάδας, που παρίσταναν θεούς. Σύμφωνα με τον Ησύχιο, άγαλμα σημαίνει κάθε τι με το οποίο κανείς αγάλλεται, γεμίζει από χαρά και θαυμασμό. Το άγαλμα του Ερμή του Πραξιτέλη προτείνεται ως το πιο χαρακτηριστικό και τέλειο από άποψη αισθητικής και απόδοσης, έργο του γλύπτη Πραξιτέλη που σηματοδοτεί τη μετάβαση από την ύστερη κλασσική στην πρώιμη ελληνιστική γλυπτική. Μπορεί να αξιοποιηθεί ως σταθμός σε πολιτιστικό πρόγραμμα, με θέμα το ανδρικό σώμα και οι αναλογίες του στην αρχαία ελληνική γλυπτική, αλλά και η έκφραση στα αρχαία ελληνικά αγάλματα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Sculpture SculptureSculpture
TEACHING APPROACH
constructivist
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > socratic instruction
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
affective
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΔΡΑΚΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE