Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια ως εποπτικό υλικό για τη διδασκαλία του κυπριακού αγώνα (1955-1960) και τη δημιουργία της ανεξάρτητης κυπριακής δημοκρατίας. Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει στους μαθητές την εικόνα και τους ζητά να την περιγράψουν. Σε περίπτωση που δεν γνωρίζουν, δίνει με συντομία και ακρίβεια τις απαραίτητες πληροφορίες, ώστε να ακολουθήσει ένας καθοδηγούμενος διάλογος για τη δράση του Αρχιεπισκόπου Κύπρου, Μακάριου Γ΄, τη συμβολή του στον κυπριακό αγώνα και την αιτιολόγηση από τους μαθητές της επιλογής του ως πρώτου Προέδρου της Kυπριακής Δημοκρατίας. Επίσης, με αφορμή την εικόνα, μπορεί να συζητήσουν για τη θέση, που πήρε η Ελλάδα απέναντι στον Κυπριακό αγώνα, καθώς και με ποιες συνθήκες (Ζυρίχης και Λονδίνου) αναγνωρίστηκε η ανεξαρτησία της Κύπρου. Τέλος, μπορεί να γίνει μια σύγκριση της κατάστασης, που επικρατούσε στην Κύπρο με εκείνη που επικρατούσε στη μετεμφυλιακή Ελλάδα, για να κατανοήσουν το ευρύτερο πλαίσιο της ιστορικής περιόδου και σε ποια κατάσταση βρισκόταν η Ελλάδα εκείνη την περίοδο. Επίσης μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης αν ένας ανώτατος ιερωμένος μπορεί ταυτόχρονα να αναλάβει τα ηνία της διακυβέρνησης ενός κράτους, στο πλαίσιο ενός συστήματος που προσιδιάζει προς την θεοκρατία.