Η αναπαραγωγή του έργου τέχνης που απεικονίζει τον σημαντικό Έλληνα ζωγράφο Περικλή Πανταζή μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικός πόρος για τη μελέτη του βίου και του έργου του. Ο Πανταζής, αν και έζησε και δημιούργησε κατά το μεγαλύτερο μέρος του βραχέος βίου του στο εξωτερικό, αναγνωρίζεται ως σημαντικός Έλληνας ζωγράφος και ως πρωτοπόρος του Ιμπρεσιονισμού για την χώρα μας (όπως και για το Βέλγιο). Σε αυτό το πλαίσιο, οι μαθητές μπορούν να έρθουν σε επαφή με την προσωπικότητα και το έργο του. Προτείνουμε συνεργατική-ομαδική ερευνητική εργασία όπου μια ομάδα μπορεί να ερευνήσει τις δημιουργικές περιόδους στην ελληνική ζωγραφική κατά το τέλος του 19ου-αρχές του 20ου αιώνα. Μπορεί να γίνει ειδική αναφορά στον προσανατολισμό της διδασκαλίας στη Σχολή Καλών Τεχνών υπό των Νικολάου Λύτρα, Κωνσταντίνου Παρθένη και άλλων συγχρόνων τους. Οι μαθητές μπορούν να καθοδηγηθούν ώστε να εντοπίσουν τη στροφή από τον ακαδημαϊσμό προς τον μοντερνισμό και τη σύνδεσή του με τις ευρύτερες πολιτικές-κοινωνικές εξελίξεις της περιόδου. Άλλη ομάδα μπορεί να ερευνήσει γενικότερα το πανευρωπαϊκό κίνημα του Ιμπρεσιονισμού στη ζωγραφική (ξεκινώντας απ' τη Γαλλία), εκπροσώπους και χαρακτηριστικά του και να τον οριοθετήσει σε σχέση με τον Ρομαντισμό και τον Συμβολισμό. Μια ομάδα μπορεί να εξειδικεύσει στον βίο και το έργο του Πανταζή και την οριοθέτηση του σε σχέση με τις σύγχρονές του τάσεις. Η δράση μπορεί να ολοκληρωθεί με παρουσίαση έργων του Πανταζή, με τα μέσα του εργαστηρίου πληροφορικής με πρόσβαση σε ιστοτόπους που παρουσιάζουν ψηφιοποιημένους πίνακές του. Προτείνουμε να δοθεί έμφαση στην εξέταση των τοπίων του. Θεωρούμε ότι η προτεινόμενη δράση, ως ευρύτερο μαθησιακό στόχο μπορεί να έχει και την καλλιέργεια των μαθητών αναφορικά με τα καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής του Πανταζή και την εγκυκλοπαιδική αναγνώριση (και εκτίμηση) των χαρακτηριστικών τους.