Pantazis Periklis, painter
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για αναπαραγωγή έργου τέχνης που απεικονίζει τον Έλληνα ζωγράφο Περικλή Πανταζή. Ο Πανταζής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1849. Σπούδασε ζωγραφική στο τότε Σχολείο των Τεχνών (μετέπειτα ΑΣΚΤ) και στη συνέχεια μετέβη στο Μόναχο για να συνεχίσει τις σπουδές του. Εκεί δεν τον ικανοποίησε το γενικότερο συντηρητικό κλίμα της ομώνυμης σχολής και αναχώρησε για το Παρίσι όπου ήρθε σε επαφή με το κίνημα του γαλλικού ιμπρεσιονισμού και το έργο καλλιτεχνών όπως οι Μανέ, Νεγκά, Κουρμπέ κ.ά. Το 1873 εγκαθίσταται στις Βρυξέλλες όπου και έμεινε και δημιούργησε στηριζόμενος πιθανόν και από τον Έλληνα μαικήνα Ιωάννη Οικονόμου. Το 1878 εκπροσώπησε με έργα του την Ελλάδα στη Διεθνή Έκθεση του Παρισιού και έλαβε εξαιρετικές κριτικές. Ο Περικλής Πανταζής ασχολήθηκε σε μεγάλο βαθμό με την τοπιογραφία, με τη νεκρά φύση και με προσωπογραφίες. Το έργο του κινείται προς την ατμόσφαιρα του ιμπρεσιονισμού και του μοντερνισμού ενώ συνδυάζει στοιχεία ρεαλισμού των Γάλλων υπαιθριστών στην απεικόνιση της φύσης με την ελευθερία του ιμπρεσιονισμού στην απόδοση των χρωμάτων και των φωτοσκιάσεων. Θεωρείται ο θεμελιωτής του βελγικού ιμπρεσιονισμού, μαζί με τον φίλο και συνάδελφό του Γκιγιόμ Βόγκελς Πρόλαβε, στη σύντομη ζωή του, να δημιουργήσει αρκετά ώστε να αναδειχτεί σε πρωταγωνιστική μορφή του Μοντερνισμού στο τέλος του 19ου αιώνα. Απεβίωσε το 1884 σε νεαρή ηλικία έχοντας αφήσει ωστόσο το καλλιτεχνικό του στίγμα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η αναπαραγωγή του έργου τέχνης που απεικονίζει τον σημαντικό Έλληνα ζωγράφο Περικλή Πανταζή μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικός πόρος για τη μελέτη του βίου και του έργου του. Ο Πανταζής, αν και έζησε και δημιούργησε κατά το μεγαλύτερο μέρος του βραχέος βίου του στο εξωτερικό, αναγνωρίζεται ως σημαντικός Έλληνας ζωγράφος και ως πρωτοπόρος του Ιμπρεσιονισμού για την χώρα μας (όπως και για το Βέλγιο). Σε αυτό το πλαίσιο, οι μαθητές μπορούν να έρθουν σε επαφή με την προσωπικότητα και το έργο του. Προτείνουμε συνεργατική-ομαδική ερευνητική εργασία όπου μια ομάδα μπορεί να ερευνήσει τις δημιουργικές περιόδους στην ελληνική ζωγραφική κατά το τέλος του 19ου-αρχές του 20ου αιώνα. Μπορεί να γίνει ειδική αναφορά στον προσανατολισμό της διδασκαλίας στη Σχολή Καλών Τεχνών υπό των Νικολάου Λύτρα, Κωνσταντίνου Παρθένη και άλλων συγχρόνων τους. Οι μαθητές μπορούν να καθοδηγηθούν ώστε να εντοπίσουν τη στροφή από τον ακαδημαϊσμό προς τον μοντερνισμό και τη σύνδεσή του με τις ευρύτερες πολιτικές-κοινωνικές εξελίξεις της περιόδου. Άλλη ομάδα μπορεί να ερευνήσει γενικότερα το πανευρωπαϊκό κίνημα του Ιμπρεσιονισμού στη ζωγραφική (ξεκινώντας απ' τη Γαλλία), εκπροσώπους και χαρακτηριστικά του και να τον οριοθετήσει σε σχέση με τον Ρομαντισμό και τον Συμβολισμό. Μια ομάδα μπορεί να εξειδικεύσει στον βίο και το έργο του Πανταζή και την οριοθέτηση του σε σχέση με τις σύγχρονές του τάσεις. Η δράση μπορεί να ολοκληρωθεί με παρουσίαση έργων του Πανταζή, με τα μέσα του εργαστηρίου πληροφορικής με πρόσβαση σε ιστοτόπους που παρουσιάζουν ψηφιοποιημένους πίνακές του. Προτείνουμε να δοθεί έμφαση στην εξέταση των τοπίων του. Θεωρούμε ότι η προτεινόμενη δράση, ως ευρύτερο μαθησιακό στόχο μπορεί να έχει και την καλλιέργεια των μαθητών αναφορικά με τα καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής του Πανταζή και την εγκυκλοπαιδική αναγνώριση (και εκτίμηση) των χαρακτηριστικών τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
behaviourist > drill and practise
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to apply
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to imitate and try
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Πανταζής Περικλής
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE