Averof George, businessman and great national benefactor
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για αναπαραγωγή φωτογραφίας που απεικονίζει τον μεγάλο εθνικό ευεργέτη Γεώργιο Αβέρωφ. Ο Αβέρωφ γεννήθηκε το 1818 στο Μέτσοβο, νεώτερο μέλος πολυμελούς οικογένειας. Από ενωρίς ξενιτεύτηκε στην αναζήτηση καλύτερης τύχης. Ταξίδεψε στην Αίγυπτο όπου ήδη εργαζόταν ο αδερφός του και μετά από ένα διάστημα που εργάστηκε ως υπάλληλος, ξεκίνησε δικές του επιχειρήσεις στο πεδίο της γεωργίας, του εμπορίου υφασμάτων και βάμβακος και των τραπεζικών εργασιών. Διαθέτοντας έμφυτη επιχειρηματική ικανότητα, γρήγορα έφτασε να γίνει ένας από τους πλουσιότερους Έλληνες της Αιγύπτου. Διέθεσε μεγάλο μέρος της τεράστιας περιουσίας του σε αγαθοεργίες και ευεργεσίες τόσο στην Ελλάδα όσο στην Αλεξάνδρεια όπου διέμενε αλλά και στην ιδιαίτερη πατρίδα του το Μέτσοβο. Από τα σπουδαιότερα έργα που περατώθηκαν με χρήματα του Γεωργίου Αβέρωφ είναι: •το Πολυτεχνείο της Αθήνας. •Η Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων (σημερινά Δικαστήρια της Ευελπίδων) και οι Φυλακές στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας (στο χώρο που σήμερα υψώνεται τα Μέγαρα του Αρείου Πάγου και του Εφετείου). •Οι ανδριάντες του Πατριάρχη Γρηγορίου Ε' και του Ρήγα Φεραίου στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθηνών. •Η αναμαρμάρωση του αρχαίου Παναθηναϊκού Σταδίου, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 1896, Απεβίωσε στις 15 Ιουλίου 1899 στην Αλεξάνδρεια αφήνοντας μεγάλο μέρος της εναπομείνουσας περιουσίας του για κοινωφελείς σκοπούς με σημαντικότερο τη ναυπήγηση πολεμικού πλοίου που θα έφερε το όνομά του. Πρόκειται για το θωρηκτό «Αβέρωφ», που κυριάρχησε στο Αιγαίο κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων. Κηδεύτηκε σε πάνδημο πένθος του Ελληνισμού. Η Ελληνική Κυβέρνηση (Γ. Θεοτόκη, 1908) έστειλε το εύδρομο "ΜΙΑΟΥΛΗΣ" και μετέφερε τη σορό του στην Ελλάδα όπου με ιδιαίτερες τελετές αναπαύθηκε στο χώμα της πατρίδας στην οποία τόσα είχε προσφέρει.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η αναπαραγωγή της φωτογραφίας που απεικονίζει τον Έλληνα επιχειρηματία και μέγα εθνικό ευεργέτη Γεώργιο Αβέρωφ, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικός πόρος στη μελέτη του βίου και του έργου του. Προτείνεται, στο πλαίσιο σχετικών μαθημάτων στην Ελληνική γλώσσα ή την Ιστορία, σε πρώτο στάδιο η ατομική εγκυκλοπαιδική έρευνα των παιδιών για την διαδρομή την προσωπικότητα και την προσφορά του Αβέρωφ. Όταν ολοκληρωθεί η αναζήτηση, μπορεί να γίνει συζήτηση για τον μέγα ευεργέτη στην τάξη όπου ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να συμπληρώσει τις γνώσεις των μικρών ερευνητών. Από τη στιγμή που οι μαθητές έχουν ήδη εμβαθύνει στο βίο και την προσφορά αυτού του συγκεκριμένου ευεργέτη, μπορεί να ακολουθήσει συνεργατική-ομαδική έρευνα γενίκευσης. Μια ομάδα εργασίας μπορεί να αναζητήσει, δίχως εμβάθυνση, κι άλλους ανάλογους ευεργέτες όπως τον Ζάππα, τον Βαρβάκη, τον Συγγρό κ.ά και τα έργα που έχουν προσφέρει στο ελληνικό κράτος. Προτείνουμε να τονιστεί ότι οι περισσότεροι από αυτούς δημιούργησαν περιουσίες ευρισκόμενοι στην αλλοδαπή, κατά κανόνα σε περιοχές όπου ανθούσε ο ομογενειακός ελληνισμός και ξεκινώντας από πολύ χαμηλό κοινωνικοοικονομικό επίπεδο. Επίσης μπορεί να υπογραμμιστεί το γεγονός ότι κατά τον 19ο ως τις αρχές τουλάχιστον του 20ου αιώνα, οι προσφορές τους ήταν ζωτικές για τη συμπλήρωση των ελλιπών δομών του αδύναμου νέου ελληνικού κράτους το οποίο προσπαθούσε τότε να οργανωθεί μέσα σε ένα, απ' όλες τις πλευρές, εχθρικό περιβάλλον. Χαρακτηριστικά προσφερθέντα έργα ήταν νοσοκομεία, εκπαιδευτήρια, πολεμικά πλοία, αθλητικά στάδια κλπ. Έτερη ομάδα εργασίας,προτείνεται να εντοπίσει, κυρίως στο χώρο των Αθηνών, διαδρομές και σημεία όπου ευρίσκονται έργα τέχνης, κτίρια, στάδια κλπ δωρεές ευεργετών (και ειδικότερα του Αβέρωφ) ως μια δράση πατριδογνωσίας ώστε την επόμενη φορά που οι μαθητές μας θα τα επισκεφθούν θα γνωρίζουν, ως μελλοντικοί πολίτες, σε ποιόν το οφείλει η πολιτεία. Μια τελευταία ομάδα εργασίας προτείνουμε να ερευνήσει, στο πλαίσιο του μαθήματος της σύγχρονης ιστορίας, το χρονικό κατασκευής του θωρηκτού Αβέρωφ της ένδοξης δράσης του στις ναυμαχίες με τον τούρκικο στόλο και της υπεροπλίας που εξασφάλισε στο ελληνικό ναυτικό καθ όλη τη διάρκεια της ενεργής ζωής του. Για όσους μαθητές βρίσκονται εντός Αττικής, μπορεί να προγραμματιστεί επίσκεψη στο θωρηκτό (νυν μουσείο).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Economy EconomyEconomy
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to organize values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE