Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Veakis Aimilios, actor
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Πρόκειται για αναπαραγωγή έργου τέχνης που απεικονίζει τον μεγάλο Έλληνα ηθοποιό Αιμίλιο Βεάκη. O Βεάκης γεννήθηκε το 1884 στον Πειραιά. Παρά τη θέληση των συγγενών του φοίτησε στη Δραματική Σχολή του Βασιλικού Θεάτρου και στη συνέχεια στη Σχολή Καλών Τεχνών (ζωγραφική). Το 1901 εμφανίστηκε πρώτη φορά σε θεατρική παράσταση με τον θίασο της Ευαγγελίας Νίκα. Περιόδευσε σε διάφορα μέρη ως το 1912 που έκανε τη στρατιωτική του θητεία. Από το 1914 ως το 1919 συνεργάστηκε με διάφορους θιάσους όπως των Κοτοπούλη, Κυβέλης, την "Εταιρεία Ελληνικού Θεάτρου" κ.ά Με τη συμμετοχή του στην ιστορική παράσταση "Οιδίπους Τύραννος" σε σκηνοθεσία του Φώτου Πολίτη, καθιερώθηκε ως ένας από τους μεγαλύτερους τραγωδούς της εποχής του. Το 1931 συγκρότησε θίασο με την Κατίνα Παξινού και τον Αλέξη Μινωτή και ανέβασαν έργα, όπως «Ο Πατέρας» του Στρίντμπεργκ, «Πόθοι κάτω από τις λεύκες» του Ο’ Νηλ κ.ά. Συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο σε έργα διεθνούς ρεπερτορίου. Το 1942 αποχώρησε και συνεργάστηκε εκ νέου με ιδιωτικούς θιάσους. Κατά τη διάρκεια της Κατοχής συμμετείχε στην Εθνική Αντίσταση (ΕΑΜ) ενώ με την απελευθέρωση υπέστη διώξεις για την πολιτική του τοποθέτηση. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος των «Ενωμένων Καλλιτεχνών» και συμμετείχε στις παραστάσεις «Ιούλιος Καίσαρας» του Σαίξπηρ, «Αδελφοί Καραμαζόφ» του Ντοστογιέφσκι, «Θεοδώρα» του Δημήτρη Φωτιάδη και «Εχθροί» του Γκόρκι. Αποχώρησε από την ενεργό δράση το 1947 με μια μικρή σύνταξη αλλά το 1949 επανήλθε στο θεατρικό σανίδι, ενισχύοντας με την παρουσία του τον νεανικό θίασο «Ρεαλιστικό Θέατρο». Έπαιξε στα έργα «Χρυσάφι» του Ο' Νηλ, «Σχολείο συζύγων» του Μολιέρου και «Το νυφιάτικο τραγούδι» του πρωτοεμφανιζόμενου Νότη Περγιάλη. Το 1951 επανήλθε στο Εθνικό Θέατρο, όπου έπαιξε στη «Δάφνη Λωρεόλα» με την Κυβέλη και στους «Τρεις Κόσμους» του Διονυσίου Ρώμα. Στον κινηματογράφο συμμετείχε σε λίγες ταινίες όπως "Αστέρω","Η φωνή της καρδιάς" κ.ά. Θεωρείται από τους ομότεχνούς του αλλά και από τους κριτικούς θεάτρου ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες ηθοποιούς όλων των εποχών. Η ερμηνεία του υπήρξε υποδειγματική σε τραγικούς και κωμικούς ρόλους ενώ έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για όλους τους νεώτερούς του ηθοποιούς. Απεβίωσε το 1951. Μετά το θάνατό του έλαβε κάποιες τιμές αναγνώρισης του έργου και της προσφοράς του. Το σύγχρονο θερινό θέατρο στη Καστέλα, στον Πειραιά, μετονομάσθηκε το 1976 σε "Βεάκειο". Επίσης προτομή του Αιμίλιου Βεάκη ανεγέρθηκε στη δεξιά πλευρά της πρόσοψης του Δημοτικού Θεάτρου του Πειραιά ενώ το θεατρικό μουσείο απονέμει σε άνδρες ηθοποιούς από το 1994 και ανά διετία το Έπαθλο «Αιμίλιος Βεάκης» για την ερμηνεία α΄ ανδρικού ρόλου καθώς και το τιμητικό Έπαθλο Βεάκη για τη συνολική προσφορά τους στο θέατρο.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η αναπαραγωγή του έργου τέχνης που απεικονίζει τον Έλληνα ηθοποιό Αιμίλιο Βεάκη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικός πόρος στη μελέτη του βίου και του έργου του. Ο Βεάκης είναι αναγνωρισμένος από ομότεχνούς του αλλά και κριτικούς ως ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ηθοποιούς όλων των εποχών, οι δε παρουσίες του απετέλεσαν για τους σύγχρονούς του υποδείγματα ερμηνείας. Σε αυτό το πλαίσιο προτείνεται,στο αντικείμενο της θεατρικής αγωγής, συνεργατική-ερευνητική εργασία πάνω στον βίο και το έργο του από τρεις ομάδες μαθητών με στόχο να ανασυσταθεί ο καμβάς της ζωής του και μέσω αυτού μεγάλο μέρος της διαδρομής του ελληνικού θεάτρου του 20ου αιώνα. Προτείνεται να εργαστούν τέσσερις ομάδες. Η μια να αναλάβει την προσωπική και πολιτική διαδρομή του Βεάκη, η άλλη τη διαδρομή του στο θέατρο μέχρι την εποχή που συνεργάστηκε με τον Φώτο Πολίτη (και καθιερώθηκε),η άλλη την υπόλοιπη διαδρομή του, το μεσουράνημα και την δύση και μια τέταρτη θα μπορούσε να ερευνήσει το περιβάλλον πάνω στο οποίο ξεδιπλωνόταν το ταλέντο των επίδοξων ηθοποιών εκείνης της εποχής, δηλαδή τη διαδικασία λειτουργίας των "Μπουλουκιών", την "Ελληνική Εταιρεία Θεάτρου", το θέατρο του Κ. Χρηστομάνου, το Βασιλικό Θέατρο, την ίδρυση του Εθνικού Θεάτρου. Στα αποτελέσματα της έρευνας της πρώτης ομάδας θα μπορούσε μεταξύ άλλων να συζητηθεί η συνέπεια ανάμεσα στην προσωπική και καλλιτεχνική διαδρομή του Βεάκη. Στα αποτελέσματα της δεύτερης, ο τρόπος με τον οποίο αναδεικνυόταν ένας ηθοποιός κατά το πρώτο μισό του 20ου αιώνα. Στα αποτελέσματα της τρίτης ομάδας τα οποία μπορούν να εμπλουτιστούν με συλλογές άρθρων κριτικών για τον Βεάκη, μπορεί να αναζητηθούν στοιχεία απ'αυτά που τον έκαναν τόσο ποιοτικό ως ηθοποιό. Η όλη παραπάνω ερευνητική διαδικασία, είτε υλοποιηθεί συνολικά είτε εν μέρει και εξ αιτίας του γεγονότος ότι ο Βεάκης είχε μεγάλο ρεπερτόριο σοβαρού θεάτρου, θεωρούμε ότι συνεισφέρει στην γενική παιδεία των μαθητών και στον προσανατολισμό τους προς τα σοβαρά θεάματα.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7585
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Drama/Theater in Education (DiE/TiE) Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Drama/Theater in Education (DiE/TiE)
> Drama/Theatre History Drama/Theatre HistoryDrama/Theatre History
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
constructivist > action research
cognitivist > collaborative learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to apply
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to apply
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator