Μετεωρολογικον δελτιον του Αστεροσκοπειου Αθηνων
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο παρουσιάζεται ένα μετεωρολογικό δελτίο του 1878 από το Αστεροσκοπείο Αθηνών. Αυτό βρίσκεται τυπωμένο στο τετρασέλιδο φυλλάδιο «Δελτίον της Εστίας» (βλ. Τόμος 2, Αρ. 64). Το φυλλάδιο «Δελτίον της Εστίας» εκδόθηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα τον Ιανουάριο του 1876 και συνεχίστηκε έως το 1892. Πρόκειται για ένα τετρασέλιδο φυλλάδιο, το οποίο κυκλοφορούσε κάθε Κυριακή και το ελάμβαναν δωρεάν όλοι οι συνδρομητές του περιοδικού «Εστία». Όταν αποφασίστηκε το «Δελτίον της Εστίας» να γίνει αυτοτελές σε σχέση με το περιοδικό «Εστία», ορίστηκε νέα τιμή κυκλοφορίας του, έτσι ώστε να μπορούν να το προμηθεύονται και όσοι δεν ήταν συνδρομητές της «Εστίας». Από το 1890 και έπειτα το φυλλάδιο «Δελτίον της Εστίας» μετονομάζεται σε «Εστία εικονογραφημένη», αλλά διατηρεί την ίδια μορφή (τετρασέλιδο) και εξακολουθεί να κυκλοφορεί κάθε Κυριακή.
Η ύλη του κάθε τετρασέλιδου αποτελούνταν από: α) βιβλία που εκδίδονταν στην Ελλάδα - όχι μόνο τα ελληνικά αλλά και τα ξένα που αφορούσαν όμως τα ελληνικά γράμματα, β) τον πίνακα των κληρουμένων ομολογιών των δανείων στα οποία συμμετείχε η Ελλάδα, γ) τις προθεσμίες της πληρωμής των τοκομεριδίων διαφόρων δανείων καθώς και τα μερίσματα Τραπεζών, ασφαλιστικών εταιριών και άλλων πιστωτικών καταστημάτων, των συνελεύσεων των μετόχων κ.τ.λ., δ) το ημερολόγιο κάθε εβδομάδας, ε) τις μετεωρολογικές παρατηρήσεις του Αστεροσκοπείου Αθηνών, στ) την απαρίθμηση των γάμων κάθε εβδομάδας, ζ) την κατάσταση υγείας της πόλεως των Αθηνών, τον αριθμό ατόμων που απεβίωνε κάθε εβδομάδα καθώς και την ασθένεια που προκαλούσε τον θάνατό τους συνοδευόμενα από συγκριτικές σημειώσεις των αποβιώσεων στις επίσημες πόλεις της Ευρώπης, η) το αγορανομικό δελτίο και μια εκτίμηση της τιμής των προϊόντων της εκάστοτε αγοράς, και θ) στο τέλος αγγελίες σχετικά με εκδόσεις ξένων βιβλίων

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές να χωριστούν σε ομάδες των δύο ατόμων για να αναζητήσουν το συγκεκριμένο φυλλάδιο στο διαδίκτυο και να καταγράψουν τις πληροφορίες που παρουσιάζει. Οι ίδιες ομάδες αναζητούν σημερινά μετεωρολογικά δελτία σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες και καταγράφουν όλα αυτά που παρουσιάζονται σ’ αυτές. Στη συνέχεια οι μαθητές αναζητούν τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στα δύο μετεωρολογικά δελτία ως προς το περιεχόμενο, τον τρόπο παρουσίασής τους, τους οργανισμούς που τα έχουν γράψει και τον χρόνο που περιλαμβάνεται σε κάθε πρόγνωση. Στο τέλος οι μαθητές παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης τα ευρήματά τους και συζητούν για τους λόγους αυτών των διαφορών και την σημασία τους για τις ομάδες του πληθυσμού που χρησιμοποιούν αυτές τις πληροφορίες.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TYPICAL LEARNING TIME
1:30:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7588
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
v 1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: [Ανωνύμως]
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE