Vicenzo Lanza, painter
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για αναπαραγωγή έργου τέχνης που απεικονίζει τον Βικέντιο Λάντσα, ζωγράφο και καθηγητή Ιταλό ο οποίος πέρασε μεγάλο μέρος της ζωής του στην Ελλάδα και ήταν από τους πρώτους δασκάλους του νεοσύστατου Σχολείου των Τεχνών. Ο Λάντσας γεννήθηκε στη Βενετία το 1822, σπούδασε στην τοπική Ακαδημία Καλών Τεχνών στην οποία μετά την αποφοίτησή του ξεκίνησε να εργάζεται ως καθηγητής. Το 1848 εξορίστηκε από τους Αυστριακούς εξαιτίας της πατριωτικής του δράσης και κατέφυγε πρώτα στην Πάτρα και μετά στην Αθήνα. Ανέλαβε κάποια σημαντικά έργα μεταξύ των οποίων την εικονογράφηση της ρωσικής εκκλησίας της Αθήνας. Λόγω της ποιότητας της εργασίας του το 1863 προσελήφθη στο Σχολείο Καλών Τεχνών (νυν ΑΣΚΤ) όπου δίδαξε ως το 1901. Ταυτόχρονα έλαβε μέρος σε εκθέσεις ενώ τιμήθηκε από το ιταλικό κράτος για την πατριωτική του δράση. Απεβίωσε στην Αθήνα το 1902. Ως ζωγράφος ασχολήθηκε περισσότερο με την τοπιογραφία αλλά και με την απεικόνιση σημείων αρχαιολογικού ενδιαφέροντος της Ελλάδας, συνεχίζοντας την παράδοση των Ευρωπαίων περιηγητών. Με την αποτύπωση των μνημείων διατηρούνταν η αναφορά στην Αρχαία Ελλάδα και οι αποδείξεις του ένδοξου παρελθόντος της. Υπό την επίδραση του ρομαντισμού, γινόταν προσπάθεια εκείνη την εποχή, αναβίωσης της αρχαίας ελληνικής σκέψης και της πολιτισμικής συνέχειας. Στα έργα του Λάντσα υπάρχει συγκερασμός ανάμεσα σε ακαδημαϊκά και κλασικιστικά στοιχεία ενώ ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στη χρήση του χρώματος.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η αναπαραγωγή του έργου τέχνης που απεικονίζει τον μεγάλο Ιταλό ζωγράφο Βικέντιο Λάντσα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικός πόρος στη μελέτη του βίου και του έργου του. Ο Βικέντιος Λάντσας ως ζωγράφος στην Ελλάδα ασχολήθηκε με την τοπιογραφία και την απεικόνιση αρχαιολογικών τόπων και μνημείων. Με αυτή του τη δραστηριότητα συνέχισε το έργο περιηγητών των προηγούμενων αιώνων οι οποίοι καθ' όλη τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας ταξιδεύοντας στην Ελλάδα απεικόνιζαν τα αρχαία μνημεία και τις τοποθεσίες στην ρομαντική αναζήτηση αναβίωσης του αρχαίου ελληνικού πνεύματος. Με αυτή τους τη δραστηριότητα υπενθύμιζαν το ένδοξο παρελθόν τους στους υπόδουλους, ανύψωναν το ηθικό τους ενώ ταυτόχρονα ενίσχυαν το φιλελληνικό κίνημα. Προτείνουμε μια συνεργατική έρευνα (στο μάθημα της αισθητικής αγωγής αλλά και της ιστορίας) στην οποία οι ομάδες των παιδιών θα ερευνήσουν σχετικά διαχρονικά εικονογραφημένα λευκώματα περιηγητών (υπάρχουν και στο Φωτόδεντρο π.χ. Christopher Wordsworth ). Στη σειρά αυτών των δημιουργών μπορούν να ενταχθούν και οι δημιουργίες του Λάντσα. Παράλληλη έρευνα μπορεί να γίνει σχετικά με τους πρώτους εκπαιδευτικούς θεσμούς του νέου απελευθερωμένου ελληνικού κράτους (σχολεία, πανεπιστήμιο κλπ).Η έρευνα μπορεί να εστιάσει στο Σχολείο των Τεχνών που απετέλεσε τον πρόδρομο της ΑΣΚΤ. Από την επιλογή των πρώτων καθηγητών φαίνεται η προσπάθεια να εισαχθούν νεωτερικά στοιχεία από την Ευρώπη και να εμπλουτιστεί το εντόπιο εικαστικό ύφος πέραν από την Βυζαντινή παράδοση. Αυτή η δράση έχει αφενός ιστορικό-εγκυκλοπαιδικό ενδιαφέρον και μπορεί να συνεισφέρει στη μελέτη της εξέλιξης των περιόδων της νεοελληνικής ζωγραφικής στο πλαίσιο του νέου ελληνικού κράτους. Η αρχή μπορεί να τοποθετηθεί στη λεγόμενη Σχολή του Μονάχου. Όλη αυτή η διαδικασία θα εισφέρει στους μαθητές στοιχεία σχετικά με τα πρώτα στάδια εξέλιξης της νεοελληνικής ζωγραφικής και με έναν από τους σημαντικούς δημιουργούς της.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE