Πραξη για την καταμετρηση και παραδοση βυζαντινου πλοιου
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο παρουσιάζεται η εικόνα (1909) από ένα πρωτότυπο ειλητάριο, δηλαδή μια χειρόγραφη επιμήκης μεμβράνη (περγαμηνή) που τυλιγόταν γύρω από μικρό κυλινδρικό ξύλο. Αυτό το ειλητάριο είναι επικολλημένο σε χαρτί, φυλάσσεται στο αρχείο της Μονής του Αγίου Ιωάννου Θεολόγου, στην Πάτμο (αρ. 70), και περιλαμβάνει πολλές συντομογραφίες. Είχε τυπωθεί σε βομβύκινο χαρτί, δηλαδή το χαρτί ανατολικού τύπου, το οποίο ήταν υλικό και πιο ανθεκτικό και πολύ φθηνότερο από τους παπύρους που αντικατέστησε. Το χρώμα της μελάνης του είναι καστανό, διατηρείται σε καλή κατάσταση, είναι σητόβρωτο σε μερικά σημεία, ιδιαίτερα στο άνω τμήμα και έχει κηλίδες από την υγρασία. Το περιεχόμενό του αφορά τη διαδικασία καταμέτρησης των εμπορικών πλοίων, την νηολόγηση και την φορολογία τους κατά τα βυζαντινά χρόνια.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές να χωριστούν σε ομάδες των δύο ατόμων και να αναζητήσουν στο διαδίκτυο περισσότερες πληροφορίες για το είδος των βυζαντινών πλοίων εκείνης της εποχής, για το είδος των εμπορευμάτων που κουβαλούσαν και για τα δρομολόγια που έκαναν τα πλοία εκείνης της εποχής. Στη συνέχεια οι ίδιες ομάδες αναζητούν πληροφορίες για τα είδη των σημερινών πλοίων, για τα σύγχρονα συμβόλαια ναύλωσης των πλοίων, για τα εμπορεύματα που μεταφέρουν και για τα δρομολόγια που μπορούν να εκτελέσουν. Στο τέλος οι μαθητές παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης τα ευρήματά τους και συζητούν για τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στην βυζαντινή και στην σημερινή ναυσιπλοΐα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
v 1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Economy EconomyEconomy
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE