Κοταμανιδη, Σ: Ο αδικαιωτος Αλεξανδρος Υψηλαντης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για θεατρικό έργο του Σερραίου λογοτέχνη Σταύρου Κοταμανίδη, που εκδόθηκε σε βιβλίο το 1973 στις Σέρρες και ψηφιοποιήθηκε από τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης. Στις συνολικά 75 σελίδες του συμπεριλαμβάνονται Πρόλογος (μέχρι σελ. 9), το Ιστορικό Θεατρικό Έργο σε δύο μέρη και 9 εικόνες (σελ. 9-62), Άλλα έργα του ίδιου συγγραφέα, Κριτικές-Σχόλια (σελ. 65-66), καθώς και φωτογραφίες από την παράσταση στην πόλη των Σερρών (σελ. 67-75). Όπως μας πληροφορεί ο ίδιος ο συγγραφέας στον πρόλογο, το έργο γράφτηκε με αφορμή την προκήρυξη διαγωνισμού για τα 150 χρόνια της ελληνικής επανάστασης του 1821 από το Υπουργείο Βόρειας Ελλάδας το 1971. Το έργο κατάφερε να διακριθεί στην πρώτη του μορφή (με 18 συνολικά εικόνες) και έγιναν συστάσεις από την τριμελή κριτική επιτροπή (Β. Καλογεράς, Ζωή Καρέλλη, Β. Μπαγλάνης) για σύμπτυξή του. Η πανηγυρική παράσταση του έργου δόθηκε στις 27-11-1971 στην πόλη των Σερρών, από όπου προέρχεται και το φωτογραφικό υλικό. Ο Σταύρος Κοταμανίδης (1928-1994) συνέγραψε και άλλα έργα, κυρίως ιστορικά (και τοπικού ενδιαφέροντος) και ηθικοπλαστικά. Ενδεικτικοί τίτλοι: Τριαντάφυλλος Θεοδωρίδης : ο βορειοελλαδίτης συγγραφεύς ο πατριώτης, 1969 Ανθολογία Σερραϊκής Λογοτεχνίας, 1954 Ωδή στον ποταμό Στρυμόνα : Συνθετικό ιστορικό ποίημα, 1984 7 Ωφέλιμες Ιστορίες, 1956 κ.ά.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το έργο του Κοταμανίδη μπορεί να αξιοποιηθεί ως έμμεση ιστορική πηγή στο μάθημα της Ιστορίας αλλά και ως δραματικό θεατρικό έργο, που μπορεί να αξιοποιηθεί σε σχολική γιορτή για την 25η Μαρτίου είτε στο σύνολό του είτε κατά εικόνες. Στο μάθημα της Λογοτεχνίας μπορούν να κατανοήσουν τα παιδιά τι σημαίνει θεατρικό έργο, τι είναι οι πράξεις (εδώ εικόνες) και οι σκηνές, τι είναι οι διάλογοι και οι σκηνοθετικές οδηγίες. Μπορεί να τους ανατεθεί ως εργασία (ομαδική) η μετατροπή ενός αφηγήματος σε θεατρικό έργο. Στο μάθημα της Γλώσσας μπορεί ο/η εκπαιδευτικός να δώσει αποσπάσματα στα παιδιά, όπου ακολουθώντας συγκεκριμένες οδηγίες θα συγκρίνουν τον σημερινό τρόπο γραφής με τη γραφή του κειμένου, που απέχει χρονικά περίπου σαράντα πέντε χρόνια. Ενδιαφέρον μπορεί να διαπιστωθεί και για την ορθογραφία κάποιων λέξεων, που έχει τροποποιηθεί στο πέρασμα των χρόνων. Τέλος υπάρχουν αποσπάσματα στο κείμενο, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης ανάμεσα στα (μεγαλύτερα) παιδιά, όπως τα λόγια του Καποδίστρια στη σελ. 23 "Αγαπητέ μου πρίγκιψ, πρέπει πρώτα να φροντίσωμε να κάνουμε Έλληνας και μετά να κοιτάξουμε να κάνουμε Ελλάδα" ή τα λόγια της οπτασίας της Ρωξάνης (σελ.61) "Μια νίκη σκεπάζει πολλές ατέλειες μα για τους χαμένους δεν υπάρχει δικαίωση..."


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
18 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Εκτύπωση του βιβλίου σε πολλαπλά αντίτυπα αντίστοιχα των μαθητικών ομάδων
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7642
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Digital Library of Serres
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών (Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Play PlayPlay
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Writing - Orthography Writing - OrthographyWriting - Orthography
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to imitate and try
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
publisher: Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE