Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε μια διδακτική προσέγγιση σχετική με τον Ελληνισμό της Ιωνίας και τον Μικρασιατικό Πόλεμο του 1919-1922. Η φωτογραφία προβάλλεται στους μαθητές οι οποίοι καλούνται να την παρατηρήσουν προσεκτικά και να την περιγράψουν. Δίνεται έμφαση στη μείξη ανατολίτικων και ευρωπαϊκών στοιχείων (αρχιτεκτονική, ενδυμασία), στην άμεση, συνεχή επικοινωνία και αλληλεπίδραση μεταξύ των διάφορων εθνοτήτων που συμβίωναν και εξάγονται συμπεράσματα σχετικά με την ιδιαίτερη φυσιογνωμία της πόλης. Έπειτα, μετά από έρευνα στο διαδίκτυο και σε έντυπες πηγές οι μαθητές προσπαθούν να εντοπίσουν στο χάρτη τις ελληνικές γειτονιές (Φασουλάς, Μπέλλα Βίστα, Άγιος Τρύφωνας κτλ), δραστηριότητα που θα τους βοηθήσει να γνωρίσουν τη δομή του οικιστικού ιστού της πόλης και να κατανοήσουν την εξέλιξη των δραματικών γεγονότων της φωτιάς που την κατέστρεψε το 1922 (σε ποιο μέρος ξέσπασε η φωτιά, ποιες περιοχές κατέκαψε, ποιες περιοχές έμειναν ανέγγιχτες, πού κατευθύνθηκε ο πληθυσμός κτλ). Τέλος, η φωτογραφία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μια έκθεση σε χώρο του σχολείου με θέμα την πόλη της Σμύρνης και την ιστορία της.