Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Κεραμεικος- Όδος των ταφων, 1910
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Στη φωτογραφία του E.REISINGER παρατηρούμε πώς ήταν η «ταφική οδός» του Κεραμεικού στις αρχές του 20ου αιώνα. Ο επισκέπτης του 2015- που βαδίζει ακριβώς στο ίδιο επίπεδο όπου περπατούσαν οι Αθηναίοι στην κλασική εποχή- αναγνωρίζει στο δεξί του χέρι τον ολόγλυφο μαρμάρινο ταύρο πάνω στο ψηλό βάθρο από τον ταφικό περίβολο του Διονυσίου εκ Κολλυτού και στο βάθος τον ναΐσκο από τον ταφικό περίβολο του Αγάθωνος. Ωστόσο, δεν εντοπίζει στο αριστερό του χέρι το εκκλησάκι της Αγίας Τριάδος, που φαίνεται στη φωτογραφία, παρόλο που αυτό έδωσε το όνομά του στην περιοχή, "νεκροταφείο πλησίον της Αγίας Τριάδος", όπως αναφέρεται και σε καρτ ποστάλ μέχρι τις αρχές του 20ού αιώνα, όταν ο χώρος της ανασκαφής έγινε πόλος έλξης τουριστών. Το μαθησιακό αντικείμενο χρησιμοποιείται στη διδασκαλία της Ιστορίας Γυμνασίου- Λυκείου.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Διαβάζουμε στους μαθητές μας πώς ξεκίνησαν οι ανασκαφές στο χώρο του Κεραμεικού «Την άνοιξη του 1863, ένας εργάτης δούλευε κοντά στην εκκλησία της Αγίας Τριάδας. Έβγαζε άμμο για την κατασκευή της οδού Πειραιώς, που τότε ανοιγόταν, όταν, μέσα σε παχύ στώμα λάσπης και άμμου του Ηριδανού, προσέκρουσε στο ανθεμωτό ακρωτήριο της μαρμάρινης στήλης του Αγάθωνος, που την αναγνώρισε ως αρχαία. Για να την αποκαλύψει, έσκαψε κατά μήκος της στήλης σε βάθος μέχρι 3,50 μέτρα. Όταν όμως διαπιστώθηκε ότι η στήλη σωζόταν ακόμη όρθια σε όλο της το ύψος, στην αρχική της θέση (in situ), ειδοποιήθηκε η Εν Αθήναις Αρχαιολογική Εταιρεία, αρμόδια τότε για αρχαιολογικά θέματα. Στους επόμενους μήνες αποκαλύφθηκε ολόκληρη η σειρά των σωζόμενων ταφικών μνημείων, με όλο τον μαρμάρινο διάκοσμό τους, στη νοτιοδυτική πλευρά της Οδού των Τάφων και απέναντι από την εκκλησία της Αγίας Τριάδας. Οι τάφοι αυτοί, στο πέρασμα των χιλιετιών, είχαν καλυφθεί από επάλληλα στρώματα επιχώσεων, ύψους ακόμα και 9 μέτρων!» Το εκκλησάκι κατεδαφίστηκε το 1957 (ή το 1931). Στη συνέχεια επισκεπτόμαστε τον αρχαιολογικό χώρο, αφού προηγουμένως έχουμε βρει στο διαδίκτυο και τρισδιάστατες αναπαραστάσεις του τείχους των Αθηνών, του Διπύλου με τους πύργους του, της Ιεράς Πύλης και των τάφων. Επίσης, τονίζουμε ότι οι ανασκαφές στον Κεραμεικό προσφέρουν ακόμη συγκινήσεις και εκπλήξεις (βλ. 2012: τo στόμιο ενός πηγαδιού με επιγραφή που απευθύνει επίκληση προς το θεό Απόλλωνα: «ΕΛΘΕ ΜΟΙ Ω ΠΑΙΑΝ ΦΕΡΩΝ ΤΟ ΜΑΝΤΕΙΟΝ ΑΛΗΘΕC»). Στη συνέχεια χωρίζουμε τους μαθητές μας σε ομάδες στις οποίες αναθέτουμε να εντοπίσουν τους «κρυμμένους θησαυρούς» και τα «μυστήρια» του Κεραμεικού. Στη συνέχεια η κάθε ομάδα μας ξεναγεί στον δικό της «θησαυρό» που μπορεί να είναι από μια επιγραφή, μια παρατήρηση ότι η οδός Ερμού βρίσκεται σε άλλο επίπεδο, ένα ποίημα του Παλαμά στο οποίο μιλά η γυναίκα του Αγάθωνος, μέχρι και μία χελώνα! από το μοναδικής αξίας οικοσύστημα των 40 στρεμμάτων στο κέντρο της Αθήνας! Τέλος, μαθαίνουν για τον όρο in situ στην αρχαιολογία και συνειδητοποιούν πόσο σημαντικός είναι.

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7674

LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)
> Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΑΛΕΒΙΖΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator