Η Αθηνα απο τον Ιλισσο, 1842
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η γκραβούρα απεικονίζει μια άποψη της Αθήνας, έτσι όπως την είδε ένας Άγγλος περιηγητής το 1842. Η Αθήνα παρουσιάζεται με τον ποταμό Ιλισσό σε πρώτο πλάνο, ο οποίος ήταν από την αρχαιότητα ιερός ποταμός και ξεκίνησε να καλύπτεται στα τέλη της δεκαετίας του 1930, στο πλαίσιο της οικιστικής επέκτασης της Αθήνας. Σήμερα μόνο ένα μικρό μέρος της κοίτης του ποταμού μένει ακάλυπτο, στη συμβολή των οδών Βασ. Κωνσταντίνου και Λ. Βουλιαγμένης. Στη γκραβούρα φαίνεται η κοίτη του ποταμού και μάλιστα κάποιοι άνθρωποι με άλογα, τα οποία πίνουν νερό από το ποτάμι. Δέντρα πλαισιώνουν τον Ιλισσό, ενώ μακρύτερα διακρίνονται αδρά οι στύλοι του Ολυμπίου Διός και στο βάθος η Ακρόπολη, με την κατοικημένη περιοχή γύρω της, ο Λυκαβηττός και άλλα βουνά πιο πέρα. Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά τη διδασκαλία της ιστορικής περιόδου μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας από τους Οθωμανούς. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για διαθεματικές εργασίες που συνδυάζουν την Ιστορία με την περιβαλλοντική εκπαίδευση.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο μάθημα της νεότερης Ιστορίας ο διδάσκων μπορεί να χρησιμοποιήσει την εικόνα στη διδασκαλία της περιόδου της βασιλείας του Όθωνα στην Ελλάδα, προβάλλοντάς την στην τάξη κατά προτίμηση στο τέλος της διδασκαλίας, καθώς αποτελεί αφορμή για συζήτηση δευτερευόντων ζητημάτων, όπως λ.χ. η οικιστική ανάπτυξη της Αθήνας εκείνης της περιόδου. Η εικόνα μάς δίνει μια ιδέα του πώς ήταν η Αθήνα του νεοσύστατου νεοελληνικού κράτους (ένα χωριό, μέσα στην εξοχή) και, επομένως, βοηθά τους μαθητές να εισέλθουν στο κλίμα της ευρύτερης ιστορικής περιόδου. Η εικόνα μπορεί επίσης να δοθεί ως υλικό επεξεργασίας στους μαθητές σε διαθεματική εργασία που θα συνδυάζει την Ιστορία και την Περιβαλλοντική εκπαίδευση. Για παράδειγμα, μπορεί να δοθεί ως θέμα η διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος της Αθήνας από τις διάφορες κυβερνήσεις του ελληνικού κράτους, από τον Όθωνα έως σήμερα (ήδη από την εποχή του Όθωνα είχε ξεκινήσει η υπερεκμετάλλευση της άμμου του Ιλισσού). Πρόκειται βέβαια για ιδιαίτερα απαιτητική εργασία, η οποία προτείνεται να πραγματοποιηθεί σε μορφή project (ομάδες μαθητών να εργαστούν για εκτεταμένο χρονικό διάστημα).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
constructivist > communities of practice
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE