Στο μάθημα της νεότερης Ιστορίας ο διδάσκων μπορεί να χρησιμοποιήσει την εικόνα στη διδασκαλία της περιόδου της βασιλείας του Όθωνα στην Ελλάδα, προβάλλοντάς την στην τάξη κατά προτίμηση στο τέλος της διδασκαλίας, καθώς αποτελεί αφορμή για συζήτηση δευτερευόντων ζητημάτων, όπως λ.χ. η οικιστική ανάπτυξη της Αθήνας εκείνης της περιόδου. Η εικόνα μάς δίνει μια ιδέα του πώς ήταν η Αθήνα του νεοσύστατου νεοελληνικού κράτους (ένα χωριό, μέσα στην εξοχή) και, επομένως, βοηθά τους μαθητές να εισέλθουν στο κλίμα της ευρύτερης ιστορικής περιόδου. Η εικόνα μπορεί επίσης να δοθεί ως υλικό επεξεργασίας στους μαθητές σε διαθεματική εργασία που θα συνδυάζει την Ιστορία και την Περιβαλλοντική εκπαίδευση. Για παράδειγμα, μπορεί να δοθεί ως θέμα η διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος της Αθήνας από τις διάφορες κυβερνήσεις του ελληνικού κράτους, από τον Όθωνα έως σήμερα (ήδη από την εποχή του Όθωνα είχε ξεκινήσει η υπερεκμετάλλευση της άμμου του Ιλισσού). Πρόκειται βέβαια για ιδιαίτερα απαιτητική εργασία, η οποία προτείνεται να πραγματοποιηθεί σε μορφή project (ομάδες μαθητών να εργαστούν για εκτεταμένο χρονικό διάστημα).