Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Αιγυπτιοι χωρικοι στον Νειλο
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Η γκραβούρα απεικονίζει Αιγύπτιους χωρικούς να τραβούν νερό από τον Νείλο για να ποτίσουν τις φυτείες τους. Το σκίτσο, ζωγραφισμένο από έναν περιηγητή γύρω στα 1813, παριστάνει δύο χωρικούς, ντυμένους ελάχιστα με ένα κομμάτι ύφασμα γύρω από τη μέση τους, να στέκονται πάνω σε δύο πέτρες, μπροστά από κάτι που μοιάζει με φράγμα ή πηγάδι. Μέσα από την τρύπα του πηγαδιού τραβούν ένα είδος δοχείου, στο οποίο είναι προσαρμοσμένα σχοινιά και από τις δύο πλευρές. Οι δύο άντρες φαίνεται να καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια, καθώς τραβούν και τεντώνουν τα σχοινιά από τις δύο αντίθετες πλευρές, προκειμένου να τραβήξουν επάνω το δοχείο. Αυτό που είναι ενδιαφέρον στη γκραβούρα είναι πως τα μέσα που χρησιμοποιούν οι χωρικοί δεν φαίνονται να έχουν μεγάλη διαφορά από εκείνα που χρησιμοποιούσαν οι πρόγονοί τους της αρχαίας Αιγύπτου. Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία του πολιτισμού και της οικονομίας της αρχαίας Αιγύπτου, καθώς και σε διαθεματικές δραστηριότητες με το μάθημα της Τεχνολογίας.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα μπορεί να προβληθεί από τον καθηγητή στην τάξη στο μάθημα της αρχαίας Ιστορίας, στην ενότητα που αναφέρεται στην αρχαία Αίγυπτο και την οικονομία της. Ο διδάσκων μπορεί να την προβάλει στην αρχή ως αφόρμηση, ζητώντας από τους μαθητές να την περιγράψουν και ρωτώντας τους τι νομίζουν ότι είναι αυτό που βλέπουν. Στη συνέχεια ο διδάσκων μπορεί να εξηγήσει στους μαθητές τη σημασία του Νείλου στην οικονομική ανάπτυξη και γενικότερα στη ζωή των Αιγυπτίων ("δώρον του Νείλου" την ονόμαζαν οι αρχαίοι Έλληνες). Αξίζει να αναφέρει ο διδάσκων στο τέλος ότι το σκίτσο φιλοτεχνήθηκε τον 19ο αι., κάτι που μπορεί να εκπλήξει τους μαθητές και να δώσει αφορμή για προβληματισμό γύρω από την εξέλιξη της βιομηχανίας και της τεχνολογίας μέσα στην Ιστορία (αργή ως τη βιομηχανική επανάσταση, ταχύτατη από τότε και ειδικά από τον 20ό αι. και μετά). Έτσι, η γκραβούρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως υλικό για σχετική διαθεματική εργασία με το μάθημα της Τεχνολογίας.

EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER

METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7676

LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))

LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Prehistory PrehistoryPrehistory
> Economy EconomyEconomy
Design & Technology Design & TechnologyDesign & Technology > Production ProductionProduction > Primary sector Primary sectorPrimary sector
Design & Technology Design & TechnologyDesign & Technology > Production ProductionProduction > Primary sector Primary sectorPrimary sector
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate

LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ

METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings

Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator