Αιγυπτιοι χωρικοι στον Νειλο
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η γκραβούρα απεικονίζει Αιγύπτιους χωρικούς να τραβούν νερό από τον Νείλο για να ποτίσουν τις φυτείες τους. Το σκίτσο, ζωγραφισμένο από έναν περιηγητή γύρω στα 1813, παριστάνει δύο χωρικούς, ντυμένους ελάχιστα με ένα κομμάτι ύφασμα γύρω από τη μέση τους, να στέκονται πάνω σε δύο πέτρες, μπροστά από κάτι που μοιάζει με φράγμα ή πηγάδι. Μέσα από την τρύπα του πηγαδιού τραβούν ένα είδος δοχείου, στο οποίο είναι προσαρμοσμένα σχοινιά και από τις δύο πλευρές. Οι δύο άντρες φαίνεται να καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια, καθώς τραβούν και τεντώνουν τα σχοινιά από τις δύο αντίθετες πλευρές, προκειμένου να τραβήξουν επάνω το δοχείο. Αυτό που είναι ενδιαφέρον στη γκραβούρα είναι πως τα μέσα που χρησιμοποιούν οι χωρικοί δεν φαίνονται να έχουν μεγάλη διαφορά από εκείνα που χρησιμοποιούσαν οι πρόγονοί τους της αρχαίας Αιγύπτου. Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία του πολιτισμού και της οικονομίας της αρχαίας Αιγύπτου, καθώς και σε διαθεματικές δραστηριότητες με το μάθημα της Τεχνολογίας.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα μπορεί να προβληθεί από τον καθηγητή στην τάξη στο μάθημα της αρχαίας Ιστορίας, στην ενότητα που αναφέρεται στην αρχαία Αίγυπτο και την οικονομία της. Ο διδάσκων μπορεί να την προβάλει στην αρχή ως αφόρμηση, ζητώντας από τους μαθητές να την περιγράψουν και ρωτώντας τους τι νομίζουν ότι είναι αυτό που βλέπουν. Στη συνέχεια ο διδάσκων μπορεί να εξηγήσει στους μαθητές τη σημασία του Νείλου στην οικονομική ανάπτυξη και γενικότερα στη ζωή των Αιγυπτίων ("δώρον του Νείλου" την ονόμαζαν οι αρχαίοι Έλληνες). Αξίζει να αναφέρει ο διδάσκων στο τέλος ότι το σκίτσο φιλοτεχνήθηκε τον 19ο αι., κάτι που μπορεί να εκπλήξει τους μαθητές και να δώσει αφορμή για προβληματισμό γύρω από την εξέλιξη της βιομηχανίας και της τεχνολογίας μέσα στην Ιστορία (αργή ως τη βιομηχανική επανάσταση, ταχύτατη από τότε και ειδικά από τον 20ό αι. και μετά). Έτσι, η γκραβούρα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως υλικό για σχετική διαθεματική εργασία με το μάθημα της Τεχνολογίας.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Prehistory PrehistoryPrehistory > Economy EconomyEconomy
Design & Technology Design & TechnologyDesign & Technology > Production ProductionProduction > Primary sector Primary sectorPrimary sector
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE