Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει την ηλεκτρονική μορφή του Μακεδονικού Ημερολογίου του 1908. Υπάρχουν δύο επιλογές. Είτε ανατρέχει στα περιεχόμενα (που τότε συνηθιζόταν να βρίσκονται στις τελευταίες σελίδες του βιβλίου) είτε το ξεφυλλίζει ηλεκτρονικά. Αυτό που πρέπει να καταλάβουν οι μαθητές είναι ο ρόλος του βιβλίου. Έτσι, αναγράφονται στον πίνακα της τάξης με κεφαλαία γράμματα οι φράσεις του βιβλίου «Πνευματικοί Μακεδονομάχοι», «Γνωρίσωμεν την Μακεδονίαν! Ιδού το έμβλημα του βιβλίου μας». Οι μαθητές χωρίζονται μετά σε ομάδες. Η κάθε ομάδα έχει να παρουσιάσει από ένα θέμα του Ημερολογίου. Για παράδειγμα μία ομάδα αναφέρεται στην πολύ εντυπωσιακή παρατήρηση στις πρώτες σελίδες, οπού αναγράφονται-όπως και σήμερα-π.χ. οι φάσεις της σελήνης ή «ο ήλιος εις τον Υδροχόον» για τον Ιανουάριον αλλά με λεπτομερέστερη παρατήρηση φαίνεται ότι το ημερολόγιο έχει διπλές ημερομηνίες, μία του παλαιού και μία του νέου ημερολογίου. Επίσης, τονίζουν το γεγονός ότι οι μήνες πλάι στο όνομά τους έχουν και το μακεδονικό όνομα π.χ. Ιανουάριος είναι ο μακεδονικός Περίτιος. Έτσι κατανοούν ότι ενισχυόταν η γλωσσική συνέχεια. Άλλη ομάδα παρουσιάζει τις πόλεις της Μακεδονίας, όπως οι Σέρρες με στατιστικά στοιχεία για τον πληθυσμό και τα εκπαιδευτήρια ή τα spa (όπως στον Λαγκαδά). Η τρίτη ομάδα ήθη-έθιμα, παροιμίες, παραμύθια, δημοτικά τραγούδια. Η τέταρτη ομάδα παρουσιάζει φράσεις, όπως «Ελλάς εστί και η Μακεδονία» του Στράβωνος, ανθολογημένες στο ημερολόγιο. Άλλη ομάδα, τέλος, παρουσιάζει τους ήρωες μακεδονομάχους και τις φωτογραφίες τους.