Ναος του Ηρακλη στον Ακραγαντα
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Από το βιβλίο του André SUARÈS «Temples Grecs Maisons des Dieux. Illustré de quatorze eaux-fortes originales par Pierre Matossy», Παρίσι, André Dantan, 1937. Σε πρώτο πλάνο γκρεμισμένες στο έδαφος αρχαίες κολώνες, που με τις σκιάσεις τους κινούν τη φαντασία. Στο βάθος επτά κίονες δωρικού ρυθμού-αναστηλωμένοι από τους Ιταλούς το 1924 (και όχι in situ, δηλαδή στην αρχική τους θέση)-από τους 15 της μεγάλης πλευράς του ναού που χτίστηκε το 500π.Χ. περίπου. Ο ναός αυτός είναι μέρος της Κοιλάδας των Ελληνικών Ναών στον Ακράγαντα της Σικελίας. Αυτή έχει μήκος 12 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει ναούς και νεκροπόλεις που διατηρήθηκαν σχεδόν άθικτοι μέχρι τις μέρες μας! Το μαθησιακό αντικείμενο χρησιμοποιείται στη διδασκαλία της Ιστορίας Γυμνασίου-Λυκείου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΙΣΤΟΡΙΑ: Α) Ο εκπαιδευτικός εφιστά την προσοχή των μαθητών στην αναστήλωση των επτά κιόνων του ναού που έγινε το 1924 από τους Ιταλούς και τη μεταγενέστερη απεικόνισή τους σε χαρακτικό από τον Pierre Matossy το 1937. Στη συνέχεια οι μαθητές σε ομάδες παρουσιάζουν άλλα επίσης αναστηλωμένα μνημεία π.χ. ο Ναός της Αθηνάς στην Ακρόπολη της Λίνδου από τους Ιταλούς το 1939. Ακολουθεί συζήτηση για την επισκεψιμότητα των μνημείων και την ανάδειξή τους από την Αρχαιολογία. Ποιος δεν θα ήθελε να επισκεφθεί την Κοιλάδα των Ναών της Magna Grecia που κόβει την ανάσα τόσο τη μέρα όσο και τη νύχτα που όλα φωταγωγούνται και κατ’ επέκταση να ενισχύσει την οικονομία της περιοχής; Β) Επισκεπτόμαστε έστω διαδικτυακά τον ναό στο www.sacred-destinations.com. Γ) Εντοπίζουμε το δορυφορικό χάρτη της Κοιλάδας και συζητάμε για τους περιηγητές του παρελθόντος, που ξόδευαν μια περιουσία με κίνδυνο ακόμα και της ζωής τους, και του μέλλοντος. ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Σχολιάζουμε το χαρακτικό συγκρίνοντάς το με άλλα προγενέστερα και μεταγενέστερά του.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7701
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι... Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφι...
Εικαστικά Visual Arts EducationΕικαστικά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΑΛΕΒΙΖΟΥ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ