Γενετικη - Γενετικο Υλικο
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο σενάριο περιλαμβάνονται: α) Εισαγωγική παρουσίαση στη Γενετικήπροκειμένου οι μαθητές: (i) να αντιληφθούν τον ρόλο του γενετικού υλικού και του περιβάλλοντος στη διαμόρφωση των δομικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών των οργανισμών, (ii) να γνωρίσουν τη σύσταση της γενετικής πληροφορίας, τον τρόπο οργάνωσης και τον εντοπισμό της στα ευκαρυωτικά και στα προκαρυωτικά κύτταρα, (iii) να κατανοήσουν τις έννοιες των ομόλογων, των αυτοσωμικών, των φυλετικών χρωμοσωμάτων και του καρυότυπου, (iv) να ερμηνεύσουν τον τρόπο καθορισμού του φύλου στον άνθρωπο, (v) να διαπιστώσουν ότι ο αριθμός των χρωμοσωμάτων παραμένει σταθερός ανάμεσα στα σωματικά κύτταρα ενός οργανισμού και ανάμεσα στους διαφορετικούς οργανισμούς του ίδιου είδους.Εναλλακτικά, ο εκπαιδευτικός μπορεί αξιοποιήσει το μαθησιακό αντικείμενο ως εποπτικό υλικό και ως έναυσμα για την προσέγγιση θεμάτων που αφορούν στη Γενετική. Ακολουθούν ερωτήσεις σωστού/λάθους για τον έλεγχο προϋπάρχουσας γνώσης και αντιλήψεων. β)Μία βιντεοσκοπημένη εργαστηριακή εφαρμογή η οποία μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως εποπτικό υλικό προκειμένου οι μαθητές να γνωρίσουν τη διαδικασία παρασκευής ανθρώπινου καρυότυπου. Η πραγματοποίηση ανάλογης διαδικασίας στο σχολικό εργαστήριο είναι δύσκολη καθώς απαιτούνται υλικά και όργανα που δεν περιλαμβάνονται συνήθως στον εξοπλισμό του. Παράλληλα, το μαθησιακό αντικείμενο παρέχει στους μαθητές τη δυνατότητα εικονικής επίσκεψης στον χώρο ενός οργανωμένου εργαστηριακού κέντρου, όπως του Εργαστηρίου Ιατρικής Γενετικής του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ρίου. Στη συνέχεια ακολουθεί μία διαδραστική άσκηση δημιουργίας του ανθρώπινου καρυότυπου. Οι μαθητέςκαλούνταινα αναγνωρίσουντα ομόλογα χρωμοσώματα και να σχηματίσουντα ζεύγη τους. γ)Μια βιντεοπαρουσίαση η οποία προτείνεται να αξιοποιηθεί από τους μαθητές προκειμένου να επαναφέρουν στη μνήμη τους όρους και λειτουργίες που διδάχθηκαν και αφορούν στη ροή και έκφραση της γενετικής πληροφορίας στα κύτταρα (αντιγραφή, μεταγραφή, ...


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
FORMAT
text/html
TYPICAL LEARNING TIME
1:05:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7748
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
AESOP
METADATA PROVIDER
AESOP
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Biology BiologyBiology > Genetics - Biotechnology Genetics - BiotechnologyGenetics - Biotechnology > Heredity HeredityHeredity
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΑΡΙΟΥ
subcontract leader / coordinator: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΑΡΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΑΡΙΟΥ
publisher: ΙΕΠ
metadata licensor: ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΑΡΙΟΥ
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE