Η εννοια της ταξινομησης-Αλγοριθμος Bubble sort
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μάθημα ξεκινάει με καταιγισμό ιδεών γύρω από την έννοια της λέξης «Ταξινόμηση». Στην συνέχεια ο εκπαιδευτικός ρωτάει τους μαθητές σε ποιους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας συναντάμε την έννοια της ταξινόμηση και καταγράφει τις απαντήσεις των μαθητών στον πίνακα. Μέσα από ερωτοαποκρίσεις βοηθούμε τους μαθητές να κατανοήσουν την αξία της ταξινόμησης και ουσιαστικά να καταλάβουν ότι το βασικό όφελος από την ταξινόμηση είναι ο χρόνος. Στην συνέχεια ο εκπαιδευτικός, μοιράζει ένα βιβλίο εργασίας του Excel με διάφορα δεδομένα που θα χρησιμοποιηθούν για την υλοποίηση του 1ου Φ.Ε (φύλο εργασίας). Μέσα από το φύλλο αυτό οι μαθητές θα ευαισθητοποιηθούν για την έννοια της ταξινόμηση και θα κληθούν να εφαρμόσουν έτοιμους αλγόριθμους ταξινόμησης (αύξουσα, φθίνουσα του excel) αλλά και να δημιουργήσουν κάποιους δικούς τους, να τους περιγράψουν και να καταλάβουν πως κρίνουμε έναν αλγόριθμο ως πιο αποδοτικό σε σχέση με κάποιον άλλο. Η δεύτερη διδακτική ώρα ξεκινάει με επανάληψη των αλγόριθμων ταξινόμησης που δημιούργησαν οι μαθητές την προηγούμενη ώρα. Στην συνέχεια ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει από το Youtube ένα βίντεο με χορευτικό συγκρότημα το οποίο παρουσιάζει (χορεύοντας) τον αλγόριθμος της φυσαλίδας. Παράλληλα ανοίγει ένα μπουκάλι ανθρακούχο νερό και το αδειάζει σε ένα ποτήρι. Ζητάει από τους μαθητές να περιγράψουν τον αλγόριθμο ταξινόμησης που είδαν και ρωτάει να του πουν εάν παρατηρούν ομοιότητες ανάμεσα στο ποτήρι με το ανθρακούχο νερό και τον αλγόριθμο (για να προκύψει το όνομα). Γράφει το όνομα του αλγόριθμου στον πίνακα. Δείχνει τον αλγόριθμος σε γλωσσομάθεια και ζητά από τους μαθητές να τον τρέξουν στον χάρτινο υπολογιστή. Την Τρίτη διδακτική ώρα οι μαθητές καλούνται να κατεβάσουν από το edmodo ένα αρχείο scratch που υλοποιεί τον αλγόριθμος της φυσαλίδας) και να το τρέξουν. Ο εκπαιδευτικός εξηγεί ότι ο bubble sort δεν είναι ο πιο γρήγορος αλγόριθμος ταξινόμηση και προβάλλεται βίντεο (χορευτική αναπαράσταση quick sort). Τέλος μοιράζεται στους μαθητές ...


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
FORMAT
text/html
TYPICAL LEARNING TIME
2:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7763
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
AESOP
METADATA PROVIDER
AESOP
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Computer programming Computer programmingComputer programming > Algorithm AlgorithmAlgorithm
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΖΟΠΤΣΗΣ
subcontract leader / coordinator: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΖΟΠΤΣΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΖΟΠΤΣΗΣ
publisher: ΙΕΠ
metadata licensor: ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΖΟΠΤΣΗΣ
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE