"Τι ειναι αυτο που νιωθω;"
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Τα συναισθήματα αποτελούν ένα μεγάλο και σημαντικό κομμάτι για τη ζωή όλων των ανθρώπων, μικρών και μεγάλων. Τα συναισθήματα διακρίνονται σε ευχάριστα και δυσάρεστα ή σε αρνητικά και θετικά. Η χαρά, η λύπη, ο θυμός, ο φόβος, η αγάπη, η απογοήτευση, το μίσος, ο ενθουσιασμός, η φιλία, η ζήλεια, η μοναξιά και πολλά άλλα είναι ευχάριστες ή δυσάρεστες ψυχικές καταστάσεις που προκαλούνται από αισθήματα, παραστάσεις ή σκέψεις. Πρόκειται για συναισθήματα που μπορεί να έχουμε βιώσει ή να έχουμε παρατηρήσει σε άλλους. Και τα παιδιά σε καθημερινές καταστάσεις βιώνουν τέτοια συναισθήματα και τα χρησιμοποιούν στις αλληλεπιδράσεις τους με τους άλλους. Το χαμόγελο σε ένα φίλο μπορεί να σημαίνει ότι θέλει την παρέα του, ενώ το "κατσουφιασμένο" πρόσωπο προδίδει το θυμό του. Η ένταση των συναισθημάτων διαφοροποιείται ανάλογα με τις καταστάσεις που βιώνει το άτομο. Τα παιδιά στην προσχολική ηλικία πρέπει να μάθουν να αναγνωρίζουν όχι μόνο τα συναισθήματά τους, αλλά και τα συναισθήματα των άλλων. Η δυσκολία που παρατηρείται είναι ότι τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας βρίσκονται ακόμη στο στάδιο του εγωκεντρισμού, δηλαδή σύμφωνα με τον Salkind (2001) το παιδί δεν μπορεί να υπολογίσει την προοπτική ενός άλλου προσώπου. Συνεπώς, ο εγωκεντρισμός επηρεάζει την κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού σε περιοχές όπως οι διαπροσωπικές σχέσεις, η διαμόρφωση στάσεων και η κοινωνική προσαρμογή και ενδέχεται τα μικρά παιδιά να δυσκολεύονται να έρθουν στη θέση του άλλου και να τον καταλάβουν, γι' αυτό τα συναισθήματά τους κάποιες φορές μπορεί να είναι ανεξέλεγκτα. Τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιείται ευρέως ο όρος "συναισθηματική νοημοσύνη", όπου δίνεται έμφαση όχι στις πνευματικές ικανότητες των ανθρώπων, αλλά στη νοημοσύνη των συναισθημάτων. Σύμφωνα με τον Goleman (1996) για να χειριστούμε με λειτουργικό τρόπο τα συναισθήματα χρειάζεται να διαθέτουμε: α) γνώση των δικών μας συναισθημάτων, β) έλεγχο των συναισθημάτων μας, δηλαδή να τα ελέγχουμε με επωφελή τρόπο, γ) κατανόηση των συναισθημάτων τω ...


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
0 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
FORMAT
text/html
TYPICAL LEARNING TIME
1:30:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7771
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
AESOP
METADATA PROVIDER
AESOP
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Pre-school education Pre-school educationPre-school education
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΝΙΑΡΧΟΥ
subcontract leader / coordinator: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΝΙΑΡΧΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΝΙΑΡΧΟΥ
publisher: ΙΕΠ
metadata licensor: ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΝΙΑΡΧΟΥ
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE