Ο ραδιοφωνικος σταθμος και η εμβελεια μεταδοσης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ο κύκλος είναι ένα από τα βασικά γεωμετρικά σχήματα, του οποίου η μελέτη έχει αφετηρία την εποχή της εφεύρεσης του τροχού. Από νωρίς οι μαθητές έχουν κατασκευάσει αναπαραστάσεις για την έννοια του κύκλου, μέσα από αλληλεπιδράσεις που συμβαίνουν στις καθημερινές τους δραστηριότητες. Έτσι, πολλές φορές περιγράφουν τον κύκλο μέσα από τις εμπειρίες τους χωρίς να αναφέρονται στις ιδιότητές του. Ο ορισμός που χρησιμοποιείται για τον κύκλο προέρχεται από τα Στοιχεία του Ευκλείδη όπου τονίζεται η έννοια της ακτίνας, ενώ ο ορισμός ενός άλλου σπουδαίου γεωμέτρη, του Ήρωνα, τονίζει το κέντρο ως το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του κύκλου. Στο σενάριο αξιοποιείται η εμβέλεια στη ραδιοφωνία, δηλαδή η μεγαλύτερη απόσταση από το σημείο που βρίσκεται η κεραία εκπομπής και μπορούν να φτάσουν καθαρά τα σήματα ενός ραδιοφωνικού σταθμού, που δεν εκπέμπει μέσω διαδικτύου, ώστε οι μαθητές να εμπλακούν με δραστηριότητες που αφορούν τον κύκλο και τα στοιχεία του κύκλου. Το σενάριο απευθύνεται σε μαθητές Α΄ Γυμνασίου και έχει σχεδιαστεί για τρεις (3) διδακτικές ώρες που θα πραγματοποιηθούν στο σχολικό εργαστήριο πληροφορικής και εφαρμογών ηλεκτρονικών υπολογιστών (ΣΕΠΕΗΥ). Οι μαθητές έχουν γνωρίσει τη γεωμετρική έννοια του κύκλου στην Ε και Στ Δημοτικού, όπουέχουν εργαστεί με το κέντρο, την ακτίνα,τη διάμετρο και τον κυκλικό δίσκο. Επιπλέον, οι μαθητές έχουν εργαστεί ήδη στο πρώτο τρίμηνο με το λογισμικό GeoGebra και γνωρίζουν να χειρίζονται τον δρομέα και να κατασκευάζουν γεωμετρικά σχήματα.Επιπρόσθετα, με τις δραστηριότητες επιχειρείται η εμπλοκή των μαθητών με τα στοιχεία του κύκλου:ακτίνα, διάμετρος, χορδή, κυκλικός δίσκος, τόξο, ίσοι κύκλοι και ομόκεντροι κύκλοι, ορισμένα εκ των οποίων συναντούν οι μαθητές για πρώτη φορά (π.χ. χορδή, τόξο, ομόκεντροι κύκλοι) ενώ για άλλα (π.χ. ακτίνα, διάμετρος, κυκλικός δίσκος) έχουν αναπτύξει αναπαραστάσεις από το δημοτικό. Επίσης, με μία εκ των δραστηριοτήτων επιχειρείται η διερεύνηση του τρόπου σχεδιασμού και κατασκευής του κύκλου με τ ...


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
FORMAT
text/html
TYPICAL LEARNING TIME
2:00:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7775
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
AESOP
METADATA PROVIDER
AESOP
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Mathematics MathematicsMathematics > Geometry GeometryGeometry > Circle - Sphere Circle - SphereCircle - Sphere
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΔΟΥΚΑΚΗΣ
subcontract leader / coordinator: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΔΟΥΚΑΚΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΔΟΥΚΑΚΗΣ
publisher: ΙΕΠ
metadata licensor: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΔΟΥΚΑΚΗΣ
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE