Εργονομια - Γενικες αρχες εργονομικου σχεδιασμου.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στα ελληνικά «έργο» σηµαίνει «εργασία» και «νόµος» σηµαίνει «κανόνας». Άρα ο όρος «εργονοµία» σηµαίνει «ένα σύνολο κανόνων σχεδιασµού της εργασίας». Το σενάριο αναφέρεται στην εργονομίακαι τιςγενικές αρχές εργονομικού σχεδιασμού,για να εργάζεται κάποιος πιο έξυπνα , και λειτουργικά, αλλά και να σχεδιάζονται προϊόντα φιλικά προς τους χρήστες. Το προτεινόμενο σενάριο εισάγει τους μαθητές στην έννοια της εργονομίας και στις βασικές εργονομικές παρεμβάσεις που μπορούν να πραγματοποιηθούν στον εργαστηριακό και μελλοντικά στον εργασιακό τους χώρο. Επειδή οι μαθητές του επαγγελματικού λυκείου δενέχουν ειδικές γνώσεις για το προς μελέτη ζήτημα ακολουθείται αρχικά η μέθοδος του καταιγισμού ιδεών,Οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία ανακαλώντας και εκφράζοντας ελεύθερα (χωρίς το άγχος της αξιολόγησης ή της κριτικής) προϋπάρχουσες γνώσεις ή αντιλήψεις για το θέμαμε στόχο τη διασαφήνιση της έννοιας "εργονομία " ,τη διαπίστωση του επιπέδου γνώσεων των μαθητών αλλά και την ανάδειξη τυχόν παρανοήσεων που πιθανόν να έχουν για το θέμα. Σε επόμενη φάση οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες,με τη βοήθεια των ταινιών μικρού μήκους του Napo, αλλά και φύλλων πληροφοριών που τους δίνονται από τον εκπαιδευτικό, αναγνωρίζουν εργονομικές παρεμβάσεις και διατυπώνουν κανόνες. Πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι το έντυπο υποστηρικτικό υλικό που προτείνεται από τις οδηγίες για τη διδασκαλία του ΣΕΠ στα ΕΠΑ.Λ., δενπεριλαμβάνει πηγές για το θέμα και γενικότερα για θέματα υγιεινής και ασφάλειας στον εργασιακό χώρο. Για το λόγο αυτό είναι χρήσιμα τα φύλλα πληροφοριών που στηρίζονται σε εκδόσεις του Ελληνικού Ινστιτούτου Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας ( http://www.elinyae.gr )και της εκπαιδευτικής πύλης:www.schools.ac.cy Για την εξοικείωση με την εργονομία χρησιμοποιείται η εκπαιδευτική πύλη:http://photodentro.edu.gr, όπου ο μαθητής πειραματίζεται και ανακαλύπτει τησωστή στάση εργασίας σύμφωνα με τις αρχές της εργονομίας. Από παιδαγωγική άποψη ημέθοδος που ακολουθείται είναι ο ...


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
FORMAT
text/html
TYPICAL LEARNING TIME
0:45:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7842
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
AESOP
METADATA PROVIDER
AESOP
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
School Career Guidance School Career GuidanceSchool Career Guidance
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ
subcontract leader / coordinator: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ
publisher: ΙΕΠ
metadata licensor: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE