Ταξινομηση στοιχειων μονοδιαστατου πινακα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ένα από τα ζητήματα διαπραγμάτευσης στο μάθημα «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», καθώς και σε άλλα μαθήματα αλγοριθμικής και προγραμματισμού είναι η ανάπτυξη αλγορίθμων για την ταξινόμηση των στοιχείων ενός μονοδιάστατου πίνακα. Η ταξινόμηση είναι μία λειτουργία επί των δομών δεδομένων, κατά την οποία οι κόμβοι μιας δομής διατάσσονται κατά αύξουσα ή φθίνουσα σειρά. Σύμφωνα με το σχολικό βιβλίο: Δοθέντων των στοιχείων a1, a2, …, an η ταξινόμηση συνίσταται στη μετάθεση της θέσης των στοιχείων ώστε να τοποθετούνται σε μια σειρά ak1, ak2, …, akn, προκειμένου δοθείσης μιας συνάρτησης διάταξης f, να ισχύει: f(ak1) ≤ f(ak2) ≤ … ≤ f(akn). Ο ορισμός αφορά την ταξινόμηση των στοιχείων σε αύξουσα τάξη. Για φθίνουσα ταξινόμηση των στοιχείων η συνάρτηση διάταξης τροποποιείται ως εξής: f(ak1) ≥ f(ak2) ≥ …≥ f(akn). Υπάρχουν πολλές μέθοδοι ταξινόμησης καθώς και παραλλαγές αυτών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πίνακες που περιέχουν χαρακτήρες, ακέραιες ή πραγματικές τιμές, ακόμα και τιμές λογικού τύπου. Στις μεθόδους συγκαταλέγονται η ταξινόμηση της ευθείας ανταλλαγής ή φυσαλίδας, η ταξινόμηση με επιλογή και η ταξινόμηση με παρεμβολή (που καλείται και ταξινόμηση ευθείας εισαγωγής). Η ταξινόμηση φυσαλίδας είναι ο πιο αργός αλγόριθμος ταξινόμησης. Ο πιο γρήγορος αλγόριθμος ταξινόμησης είναι η γρήγορη ταξινόμηση. Η επιλογή του καλύτερου αλγορίθμου ταξινόμησης εξαρτάται κυρίως από το πλήθος των στοιχείων του πίνακα και από την αρχική τους διάταξη, αν δηλαδή ο πίνακας είναι τελείως αταξινόμητος ή μερικώς ταξινομημένος. Σε κάθε περίπτωση, σκοπός της ταξινόμησης είναι να διευκολυνθεί στη συνέχεια η αναζήτηση των στοιχείων του ταξινομημένου πίνακα. Η χρησιμότητα της ταξινόμησης αποδεικνύεται στην πράξη σε αναρίθμητες περιπτώσεις αναζήτησης αριθμητικών ή αλφαβητικών δεδομένων, όπως σε βιβλιοθηκονομικά συστήματα, λεξικά, τηλεφωνικούς καταλόγους, καταλόγους φόρου εισοδήματος και γενικά όπου γίνεται αναζήτηση αποθηκευμένων αντικειμένων. Το ψηφιακό σενάρι ...


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
FORMAT
text/html
TYPICAL LEARNING TIME
1:55:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7861
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
AESOP
METADATA PROVIDER
AESOP
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Computer programming Computer programmingComputer programming > Algorithm AlgorithmAlgorithm
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΔΟΥΚΑΚΗΣ
subcontract leader / coordinator: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΔΟΥΚΑΚΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΔΟΥΚΑΚΗΣ
publisher: ΙΕΠ
metadata licensor: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΔΟΥΚΑΚΗΣ
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE