Το φαινομενο Doppler
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Οι μαθητές έχουν διδαχθεί τις έννοιες διάμηκες μηχανικό αρμονικό κύμα, μέγιστο πυκνότητας (πύκνωμα), συχνότητα και περίοδος κύματος, πλάτος κύματος, μήκος κύματος, ταχύτητα διάδοσης κύματος καιτον θεμελιώδη νόμο της κυματικής. Η προσέγγιση του θέματος γίνεται με εμπλουτισμένη ομαδική διδασκαλία. Η μέθοδος είναι η διερευνητική. Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες των 2ατόμων στο εργαστήριο πληροφορικής. Ακολουθούν τις φάσεις του σεναρίου μέσω του Η/Υ και συμπληρώνουν ομαδικά τααντίστοιχα φύλλαεργασίας και αναφοράς. Ο εκπαιδευτικός: α) φροντίζει για το σχηματισμό των ομάδων των μαθητών (εννοείται ότι αυτό έχει επαναληφθεί στο παρελθόν και οι μαθητές είναι εξοικειωμένοι), β) δίνει σε κάθε ομάδα τα φύλλα εργασίας και αναφοράς, γ) συντονίζει τη συζήτηση στην ολομέλεια, συμβουλεύει, επισημαίνει και φροντίζει να γίνεται σωστή διαχείριση του χρόνου, δ) παραλαμβάνει τα συμπληρωμένα φύλλα εργασίας και αναφοράς τα οποία χρησιμοποιεί σε συνδυασμό με το φύλλο παρατηρήσεων και το φύλλο αυτοαξιολόγησης για την αξιολόγηση των μαθητών. ΦΑΣΗ 1: Έναυσμα.Διαμόρφωση πρότερων εμπειριών και γνώσεων. Αρχικά γίνεται έλεγχος της κατανόησης των εννοιών που εμπλέκονται στο σενάριο. Ξεκινάμε από τις εμπειρίες των μαθητών όπου οι μαθητές καταθέτουν τις απόψεις τους και ο εκπαιδευτικός αποκτά μια πρώτη ιδέα για τα νοητικά μοντέλα που έχουν αναπτύξει οι μαθητές. Γίνεται ποιοτική περιγρφή του φαινομένου Doppler (στόχος στο αναλυτικό πρόγραμμα) και προσπάθεια αντιμετώπισης της σύγχυσης των εννοιών "ένταση" και "συχνότητα" ως αντικειμενικά χαρακτηριστικά και αντίστοιχα "ακουστότητα" και "ύψος" ως υποκειμενικά χαρακτηριστικά του ήχου. Γίνεται προσπάθεια οι μαθητές να εμπλακούν ενεργά σε απλές διερευνητικές διαδικασίες. ΦΑΣΗ 2: Διατύπωση υποθέσεων Οι μαθητέςδιατυπώνουν υποθέσεις με βάση τις πρότερες γνώσεις και εμπειρίες τους. Στη φάση αυτή ο εκπαιδευτικός δε διορθώνει τα πιθανά λάθη των μαθητών. Απλά οι απόψεις τους καταγράφονται στο φύλλο εργασίας και ...


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
FORMAT
text/html
TYPICAL LEARNING TIME
1:30:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7942
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
AESOP
METADATA PROVIDER
AESOP
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Physics PhysicsPhysics > Oscillations and waves Oscillations and wavesOscillations and waves > Doppler effect Doppler effectDoppler effect
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
subcontract leader / coordinator: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
publisher: ΙΕΠ
metadata licensor: ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE