Αυτο το αλατι της αλατιερας εγω το ειδα στις αλυκες
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το σενάριο σχεδιάστηκε για μαθητές Γυμνασίου προκειμένου να υλοποιηθεί στο πλαίσιο Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Ο τίτλος του σεναρίου «Αυτό το αλάτι της αλατιέρας εγώ το είδα στις αλυκές» είναι ο πρώτος στίχος από την «Ωδή στ' αλάτι» του Πάμπλο Νερούδα και επιλέχθηκε ως κατάλληλος γιατί συνδέει τηγνώση μέσω του σεναρίου με τη βιωματική μάθηση στο πεδίο. Για το λόγο αυτό συμπεριλάβαμε στοσχεδιασμό του σεναρίου τον προγραμματισμό και τους στόχους μιας επίσκεψης των μαθητών στις αλυκές, η οποία θα υλοποιηθεί εκτός των τριών ωρών του σεναρίου. Το θέμα του σεναρίου θα μπορούσε να επεκταθεί ως ετήσιο Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Η τρίωρη διάρκεια του σεναρίου μπορεί να αποτελέσει μέρος ενός ευρύτερου Προγράμματος με θέμα τους υγροτόπους, την βιοποικιλότητα κ.ά. Το αλάτι υπήρξε σημαντικό συστατικό για τη διατροφή του ανθρώπου από την αυγή του πολιτισμού και χρησιμοποιήθηκε για τη συντήρηση των τροφίμων. Αλάτι και αλυκές διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο παρέχοντας πολιτική δύναμη σε εκείνους που ήλεγχαν την παραγωγή και το εμπόριο. Από την αρχαιότητα ακόμη λειτουργούν στη Μεσόγειο εκατοντάδες αλυκές και είναι πολύ σημαντικές περιοχές για τη διατήρηση της άγριας ζωής. Είναι υγρότοποι μοναδικοί, με πλούσια βιοποικιλότητα, και πολλοί από αυτούς περιλαμβάνονται στο δίκτυο Natura 2000. Χαρακτηριστικό του σεναρίου είναι η διαθεματική προσέγγιση του θέματος με προεκτάσεις στα Θρησκευτικά, την Ιστορία, την Αισθητική Αγωγή, την Οικιακή Οικονομία, τη Γλώσσα και τη Λογοτεχνία, τη Χημεία και τη Γεωγραφία. Βιβλιογραφία - Αλυκές Μεσολογγίου: Ένας τεχνικός υδροβιότοπος τεράστιας περιβαλλοντικής αξίας, ΚΠΕ Μεσολογγίου. - Ανδρούδης Πασχάλης, "Μαρτυρίες για το αλάτι από το Βυζάντιο", Το ελληνικό αλάτι, Η΄ Τριήμερο Εργασίας, Μυτιλήνη 6-8 Νοεμβρίου 1998, Υπουργείο Αιγαίου, Πολιτιστικό Τεχνολογικό Ίδρυμα ΕΤΒΑ, Μυτιλήνη, 1998, σσ. 96-115. - Αυλωνίτης Χ., Γιαννακογεώργου Όλ., Δημητριάνου Α., Κομζιάς Γ. & Μαυρίδου Δ, Οι Αλυκές Μεσολογγίου, Εκπαιδευτικό υλι ...


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
FORMAT
text/html
TYPICAL LEARNING TIME
2:15:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7995
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
AESOP
METADATA PROVIDER
AESOP
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Environmental Education/Education for Sustainable Development Environmental Education/Education for Sustainable DevelopmentEnvironmental Education/Education for Sustainable Development > Terrestrial and Inland Freshwater Ecosystems Terrestrial and Inland Freshwater EcosystemsTerrestrial and Inland Freshwater Ecosystems
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗΣ
subcontract leader / coordinator: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗΣ
publisher: ΙΕΠ
metadata licensor: ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗΣ
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE