Κινηματογραφωντας… λογοτεχνιζουμε.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το όλο εγχείρημα (της μεταγραφής του λογοτεχνικού κειμένου σε ταινία μικρού μήκους) στηρίζεται στην ανάπτυξη των συναισθημάτων και των κινήτρων μάθησης με βάση την κοινωνικο-γνωστική θεωρία των Σκοπών Επιτυχίας ή Θεωρίας των Στόχων (Goal achivement theory)(Ames, 1992;Pintrich, 2003).Τα κίνητρα για μάθηση επιδρούν σημαντικά στη συμπεριφορά και την επίδοσή των μαθητών καθώς τους ωθούν σε εμπλοκή και αποτελεσματική εργασία προκειμένου να δοκιμάσουν εμπειρίες επιτυχίας.Σχετίζονται με σύνολο ενδογενών και εξωγενών παραγόντων όπως είναι τα ατομικά χαρακτηριστικά του μαθητή, τα χαρακτηριστικά του πλαισίου της τάξης (π.χ. οι πρακτικές των εκπαιδευτικών) και το ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο. Η οργάνωση της τάξης ακολουθεί τις βασικές αρχές του εποικοδομισμού (constructivist classroom structures) με έμφαση στην ανακαλυπτική /διερευνητική μάθηση (Bruner, 1966,1985,1986), στις κοινότητες μάθησης (Wenger, 1998), την προτυποποίηση των ενεργειών του εκπαιδευτικού (teacher modeling) (Bandura, 1977, 1986, 2003) σε πλαίσιο φθίνουσας καθοδήγησης (fading scaffolding) (Vygotsky, 1978). Το συγκεκριμένο πολιτιστικό πρόγραμμα -ως διδακτική/μαθησιακή πρακτική- θα ακολουθήσει τηνπροσέγγισηενόςπαραγωγικού θέματος(Brameld, 1962 ; Freire, 1977) όπου το κεντρικόθέμα «Η μετατροπή του λογοτεχνικού έργου σε ταινία μικρού μήκους» (1) να αποτελέσει τον κεντρικό πυρήνα/κέντροενός τροχού. Από το κεντρικό θέμα δημιουργούνται τα επιμέρους θέματα/εξακτινώσεις του. Στη στεφάνη του κύκλου θα μπορούσαν να βρεθούν: Η ερμηνευτική προσέγγιση του κειμένου (2), η διερεύνηση του ιστορικοκοινωνικού πλαισίου που το γέννησε (3), τα παιδικά χρόνια της συγγραφέως και οι έμφυλες αναπαραστάσεις (4), οι οικογενειακοί δεσμοί και η αίσθηση του καθήκοντος (τα κοινωνικά «πρέπει») (5), η ανάπτυξη της υποκριτικής τέχνης των μαθητών (6), η σκηνοθετική προσέγγιση (7), η βιντεοσκόπηση και το μοντάζ (8), η μουσική επιμέλεια (9). Η συγκεκριμένη προσέγγιση αναμένεται να αυξήσει το ενδιαφέρον την μαθητών για το έργο, την ...


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
FORMAT
text/html
TYPICAL LEARNING TIME
2:15:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/7998
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
AESOP
METADATA PROVIDER
AESOP
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Culture CultureCulture
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: Άννα Σφακιανάκη
subcontract leader / coordinator: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: Άννα Σφακιανάκη
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Άννα Σφακιανάκη
publisher: ΙΕΠ
metadata licensor: Άννα Σφακιανάκη
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE