Εισαγωγη στο διαδικτυο
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Γενικός σκοπός του σεναρίου είναι να γνωρίσουν οι μαθητές τον τρόπο που λειτουργεί το διαδίκτυο και να μάθουν τις βασικές λειτουργίες ενός φυλλομετρητή διαδικτύου. Το παρόν σενάριο εντάσσεται στο μάθημα ΤΠΕ που διδάσκεται στα δημοτικά σχολεία που ακολουθούν το Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα και συγκεκριμένα στον Άξονα Μαθησιακών Στόχων: "Γνωρίζω το Διαδίκτυο" . Το σενάριο προτείνεται να διδαχθεί στη Β ή Γ δημοτικού. Η εκτιμώμενη διάρκεια υλοποίησης του σεναρίου είναι 2 με 3 διδακτικές ώρες. Για την γνωριμία με τον τρόπο που λειτουργεί το διαδίκτυο έχει προετοιμαστεί ένα κατάλληλο παιχνίδι ρόλων, στο οποίο κάθε μαθητής θα αναλάβει να υποδυθεί μία συγκεκριμένη συσκευή (εξυπηρετητής, modem-router, φορητός υπολογιστής κλπ) σύμφωνα με τις οδηγίες του διδάσκοντα. Οι μαθητές που θα υποδύονται τις συσκευές πελάτες του διαδικτύου (φορητοί υπολογιστές, υπολογιστές ταμπλέτες κλπ) μέσα από κατάλληλες κάρτες του παιχνιδιού θα "αιτούνται" πληροφορίες, οι οποίες -μέσω των διαποδιαμορφωτών-δρομολογητών με τους οποίους συνδέονται στο διαδίκτυο- θα δίνονται από τον κατάλληλο εξυπηρετητή. Μέσα από κατάλληλα σενάρια του παιχνιδιού ο εκπαιδευτικός θα καθοδηγήσειτους μαθητές να οικοδομήσουν γνώσεις για τη λειτουργία του διαδικτύου, τους δύο διακριτούς ρόλους που μπορεί να έχει ένα υπολογιστικό σύστημα σε αυτό (πελάτης/εξυπηρετητής), αλλά και τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν στη λειτουργία του διαδικτύου. Το παινίδι ρόλων μπορεί να διαδραματιστεί σε οποιαδήποτε αίθουσα του σχολείουπαρέχει επαρκή χώρο για την υλοποίηση του. Ο εκπαιδευτικός έχει προετοιμάσει όλο το υποστηρικτικό υλικό (κάρτες ρόλων, "καλώδια", πληροφορίες εξυπηρετητών, αιτήσεις πελατών κλπ) εκ των προτέρων. Η εκμάθηση των βασικών λειτουργιών του φυλλομετρητή θα πραγματοποιηθεί στο εργαστήριο με δραστηριότητες που εντάσσονται σε διαφορετικές θεωρίες μάθησης. Αρχικά θα απαιτηθεί επίδειξη (συμπεριφορισμός) από τον εκπαιδευτικό, ωστόσο ο εκπαιδευτικός κυρίως λειτουργεί υποστηρικτικά και καθοδηγητικά, ...


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 9
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
FORMAT
text/html
TYPICAL LEARNING TIME
1:45:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/8033
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
AESOP
METADATA PROVIDER
AESOP
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Internet InternetInternet > World Wide Web World Wide WebWorld Wide Web
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: ΗΛΙΑΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΔΗΣ
subcontract leader / coordinator: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΗΛΙΑΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΗΛΙΑΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΔΗΣ
publisher: ΙΕΠ
metadata licensor: ΗΛΙΑΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΔΗΣ
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE