Η Πινακοθηκη στη βορεια πτερυγα των Προπυλαιων
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ιστορική φωτογραφία (1880-1889) του Κωνσταντίνου Αθανασίου που απόκειται στο φωτογραφικό αρχείο του Μουσείου Μπενάκη. Απεικονίζει την Πινακοθήκη στη βόρεια πτέρυγα των Προπυλαίων της Ακρόπολης των Αθηνών. Η Πινακοθήκη διαρθρωνόταν σε κεντρική αίθουσα (άξονας προς Ν) με προσθώο που στήριζαν 3 δωρικοί κίονες «εν παραστάσι», όπως διακρίνονται στο αντικείμενο. Χρησιμοποιήθηκε μάλλον όχι ως αναπαυτήριο των επισκεπτών, όπως έχει υποστηριχθεί, αλλά το πιθανότερο ως χώρος έκθεσης έργων ζωγραφικής, ίσως και για τη στέγαση αναθημάτων. Ο περιηγητής Παυσανίας την κατονομάζει ως «οίκημα έχον γραφάς» (ζωγραφικές αναπαραστάσεις), δεν γνωρίζουμε όμως αν επρόκειτο για φορητούς πίνακες ζωγραφικής (ο τοίχος δεν παρουσιάζει οπές) ή για τοιχογραφίες.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Διδακτικός σκοπός του αντικειμένου είναι να αποτελέσει αφόρμηση ή να χρησιμοποιηθεί ως μέρος ευρύτερου προγράμματος για τη γνωριμία και τη μελέτη ενός μνημείου παγκόσμιας κληρονομιάς, της Ακρόπολης των Αθηνών, και ειδικότερα των Προπυλαίων. Η Πινακοθήκη, όπως και όλα τα σωζόμενα μνημεία της Ακρόπολης των Αθηνών αποτελεί μοναδικό και ανεπανάληπτο μέρος μίας ενότητας ιστορικής και αισθητικής. Επιπλέον, η κατανόηση της αισθητικής και ιστορικής της μοναδικότητας πρέπει να συνδυαστεί ταυτόχρονα με τις κοινωνικές λειτουργίες και χρήσεις που εξυπηρετούσε. Η διδακτική προσέγγιση του αντικειμένου μπορεί να είναι ανοιχτή και συνεργατική, μέσω της διερευνητικής-ανακαλυπτικής μάθησης που θα αναδείξη τη μοναδικότητα, θα γεφυρώσει το παρόλθόν με το παρόν και θα καλλιεργήσει αξίες διαχρονικές. Προτείνεται η παιδαγωγική αξιοποίησή του μέσα από τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών του Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου για το μάθημα της Ιστορίας, με τις προσαρμογές που ο διδάσκων θα επιφέρει, ανάλογα με τις ιδιατερότητες και τις ανάγκες της μαθησιακής διαδικασίας. Η διαθεματικότητα του αντικειμένου μπορεί να βρει εφαρμογή στα πεδία της Αρχιτεκτονικής, της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, της Μουσειακής Αγωγής, της Αισθητικής Αγωγής, της Φιλοσοφίας, της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και της Ιστορίας του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to organize values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΕΛΣΗΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE