Η διαθλαση του φωτος με ανακαλυπτικη προσεγγιση
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο σενάριο είναι σχεδιασμένο για το μάθημα της Φυσικής Γενικής Παιδείας Β' Λυκείου. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτούσιο τόσο για το τρέχον αναλυτικό πρόγραμμα, όσο και για το ψηφισθέν τον Ιανουάριο του 2015 (ΦΕΚ 184, 23/1/2015, σελ. 2819) μια και τόσο το ένα όσο και το άλλο περιλαμβάνουν την διάθλαση ως διδακτικό αντικείμενο, με την ίδια φιλοσοφία: Να κατανοήσουν οι μαθητές την διάθλαση ως φαινόμενο και να προβλέπουν τους παράγοντες που την επηρεάζουν (χωρίς να αναφερθεί υποχρεωτικά ο νόμος του Snell). Το σενάριο στοχεύει στο να εξοικειωθούν με την διάθλαση ως φαινόμενο (στόχος 1), κάτι το οποίο επιτυγχάνεται τόσο με το έναυσμα όσο και με την φάση 2, όπου παρακολουθούν την διάθλαση ποιοτικά, αλλά και εκτίθενται στους βασικούς, απλούς ορισμούς. Για να επιτευχθεί η ενεργή συμμετοχή, δεν τους δίνονται οι ορισμοί, αλλά αυτοί δημιουργούνται από κάθε ομάδα με τη βοήθεια αναφορών και του 2ου μέρους του φύλλου εργασίας (κάτι που επιτυγχάνει να αποτρέψει τους μαθητές από την επίκληση του σχολικού βιβλίου και του εκπαιδευτικού ως μοναδικών πηγών της γνώσης). Η εξοικείωση βαθαίνει με την βοήθεια των φάσεων 3 και 4 που είναι οι δύο προσομοιώσεις πειραμάτων. Εδώ, από τη μια οι μαθητές εκτίθενται σε πιο ποσοτικά στοιχεία του φαινομένου και από την άλλη εξασκούνται στην επιστημονική/ανακαλυπτική μέθοδο με τη διατύπωση υπόθεσης, την εκτέλεση του πειράματος (προσομοίωσης) και τον έλεγχο της υπόθεσης μέσω του αποτελέσματος (στόχος 3) (είναι και βασικό μέρος της φιλοσοφίας του νέου αναλυτικού προγράμματος της φυσικής). Για να φτάσουν σε αυτό το σημείο πρέπει πρώτα να σχεδιάσουν γραφική παράσταση από τα πειραματικά τους δεδομένα, το οποίο μπορούν να κάνουν με έναν από 3 τρόπους (απευθείας στο φύλλο εργασίας, με αρχείο λογιστικού φύλλου που τους δίνεται έτοιμο, ή με το online εργαλείο Desmos) (στόχος 2). Η συζήτηση που ακολουθεί στο τέλος των φάσεων 2 και 3, σε συνδυασμό με μέρος της φάσης 5 (4ο μέρος του φύλλου εργασίας) βοηθούν στο να ικανοποιηθεί ο στόχος 4, ...


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
FORMAT
text/html
TYPICAL LEARNING TIME
0:46:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/8070
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
AESOP
METADATA PROVIDER
AESOP
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Physics PhysicsPhysics > Optics OpticsOptics > Refraction RefractionRefraction
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: Αργύριος Πάσχος
subcontract leader / coordinator: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: Αργύριος Πάσχος
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Αργύριος Πάσχος
publisher: ΙΕΠ
metadata licensor: Αργύριος Πάσχος
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE