Η Ιστορία, ως αντικείμενο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, στις περισσότερες περιπτώσεις, αποτελούσε την παράθεση των σημαντικότερων ιστορικών γεγονότων, καθώς και την απλή παρουσίαση κάποιων ιστορικών τεκμηρίων. Στο καινούριο σχολικό εγχειρίδιο της Ιστορίας της Στ΄τάξης γίνεται μια προσπάθεια να αναδειχτούν οι ιστορικές πηγές, ως πρωτογενής πηγή σύνθεσης των ιστορικών γεγονότων. Σε αυτό το πνεύμα, οι ιστορικές πηγές θα πρέπει όχι μόνο να παραθέτονται, αλλά και να μελετούνται σε βάθος από τους ίδιους τους μαθητές, ώστε να ανακαλύπτεταιη ιστορική αλήθεια και να αναδεικνύονται οι πολλαπλές όψεις του ιστορικού γεγονότος. Το συγκεκριμένο διδακτικό σενάριο κινείται σε αυτήν την κατεύθυνση, επιχειρώντας να εκοικειώσει τους μαθητές με την απευθείας μελέτη των ιστορικών πηγών, μυώντας τουςστο νέοιδεολογικό και πνευματικό πλαίσιο που διαμορφώθηκε στην Ευρώπη στα τέλη του 18ου αιώνα. Για τις ανάγκες του σεναρίου, οι μαθητές έχουν χωριστεί σε ομάδες, στο πλαίσιο των οποίων καλούνται να επεξεργαστούν τις πληροφορίες, να εργαστούν ομαδικά, με βάση τις αρχές της ομαδικής εργασίας και να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους.