Βασικός σκοπός του σεναρίου αυτού είναι να γνωρίσουν οι μαθητές την έννοια της ανεργίας, να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα αίτια της, να συνειδητοποιήσουν τις συνέπειες και να προτείνουν τρόπους αντιμετώπισής της Το συγκεκριμένο σενάριο αποτελεί μια πρώτη γνωριμία των μαθητών με το πρόβλημα της ανεργίας, από ποιες αιτίες προκαλείται, τις συνέπειές της σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο, τους πιθανούς τρόπους αντιμετώπισης της. Θα γίνει μια σύντομη περιγραφή του φαινόμενου, ώστε να μπορούν όλοι οι μαθητές να το ορίσουν. Στην συνέχεια θα περιγραφούν τα αίτια της ανεργίας ,οι συνέπειες στο σύνολο της κοινωνικό-οικονομικής πραγματικότητας . Μετά από αυτή την πορεία οι μαθητές μαθήτριες θα προτείνουν τους τρόπους αντιμετώπισης , με βάση τις αποκτηθείσες γνώσεις. Η συνολική διάρκεια του σεναρίου εκτείνεται σε δύοδιδακτικές ώρες. Η πρώτηδιεξάγοται στο εργαστήριο Η/Υ, όπου οι μαθητές κατανέμονται σε ομάδες των 2-3 ατόμων, ενώ η δεύτερηθα γίνει σε σχολική αίθουσα κατάλληλα διαμορφωμένη για διάλογο (σχήμα Π) . Ο ρόλος του εκπαιδευτικού θα είναι υποστηρικτικός και ενθαρρυντικός και η αλληλεπίδραση με τους μαθητές διαρκής. Χρησιμοποιούνται διάφορες μέθοδοι μάθησης όπως, η ομαδοσυνεργατική, η βιωματική μάθηση και ο διάλογος. Επίσης,θα δοθούν φύλλα εργασίας (που ανατίθενται σε ομάδες μαθητών ανάλογα με το επίπεδο και τα ενδιαφέροντά τους) και ενεργό /διαδραστική συμμετοχή των μαθητών μέσα από τη χρήση των ψηφιακών και οπτικοακουστικών εργαλείων που κινητοποιούν το μαθησιακό ενδιαφέρον των μαθητών και καλλιεργούν την κριτική σκέψη και προβληματισμό.