Ο Αβρααμ φιλοξενει τον Θεο στη σκηνη του - ορθοδοξη εικονα της Αγιας Τριαδας.
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Περιληπτικά: Πρόκειται για μια διδακτική πρόταση στην οποία επιχειρείται η ερμηνεία του βιβλικού γεγονότος της φιλοξενίας του Αβραάμ ως φανέρωση της Αγίας Τριάδος. Επιχειρείται επομένως να ερμηνευτεί η επιλογή από την Ορθόδοξη Εκκλησίατης συγκεκριμένης σκηνής της Φιλοξενίας του Αβραάμ για να εικονίσειτην Αγία και Ομοούσιο Τριάδα. Στο σενάριο γίνεται αναφορά σε διάφορες απεικονίσεις της Αγίας Τριάδος και εξετάζεται το κείμενο της Γενέσεως σε σχέση και με το κείμενο της Κοσμογέννησης του Γ. Χούμνου, ενώ δεν παραλείπεται να επισημανθεί η ιστορικότητα του γεγονότος και η σημασία του για τη χριστιανική πίστη. Γενικά: Το σενάριο πραγματοποιείται ενισχυτικά – υποστηρικτικά στο πλαίσιο της επεξεργασίας του υποθέματος γ) Ο Αβραάμ φιλοξενεί τον Θεό στη σκηνή του της Δ.Ε. 5 Η ιστορία του Αβραάμ: η μεγάλη κλήση, το μεγάλο ναι, του σχολικού εγχειριδίου των Θρησκευτικών της Α΄ Γυμνασίου (σελ. 31). Μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης υποστηρικτικά και στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Δ.Ε. 1 Μπορούν οι άνθρωποι να εικονίζουν τον Θεό; της Β΄ Γυμνασίου, του Ν.Π.Σ. των Θρησκευτικών, όπως ήδη αυτό εφαρμόζεται σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία της Χώρας.(βλ. Οδηγό εκπαιδευτικού, σελ. 55). Σε αυτήν την περίπτωση, «κάνοντας θεολογία με τα παιδιά», λειτουργεί ως «συνεργατική – διερευνητική στρατηγική» - «μελέτη περίπτωσης» και ταυτόχρονα ως δημιουργική βιωματική τεχνική, artful thinking, όπως προτείνεται και στον Οδηγό Εκπαιδευτικού για τα ΘρησκευτικάΔημοτικού – Γυμνασίου, Αθήνα 2011, σελ. 108. Το διδακτικό σενάριο είναι συμβατό με το ΑΠΣ και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των ΔΕΠΠΣ αλλά και του Νέου Προγράμματος Σπουδών στα Θρησκευτικά, διότι στηρίζεται στην παροχή και οικοδόμηση της γνώσης, την ομαδοσυνεργασία, τη διεπιστημονικότητα, τη διαθεματικότητα, τις δημιουργικές μεθόδους σκέψης και την αξιοποίηση ΤΠΕ και ιδιαίτερα των εργαλείων web2. Επίσης το σενάριο ακολουθεί πιστά την υπόδειξη του νέου Προγράμματος Σπουδών (ΠΣ), σύμφωνα με το οποίο αλλάζει δραστικά ο τρόπος π ...


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
FORMAT
text/html
TYPICAL LEARNING TIME
2:15:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/8292
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
AESOP
METADATA PROVIDER
AESOP
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Religious Education Religious EducationReligious Education > Old Testament Old TestamentOld Testament > Patriarchs PatriarchsPatriarchs
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: Σμαράγδα Φαρίδου
subcontract leader / coordinator: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: Σμαράγδα Φαρίδου
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Σμαράγδα Φαρίδου
publisher: ΙΕΠ
metadata licensor: Σμαράγδα Φαρίδου
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE