Η Βιοηθική βρίσκεται τα τελευταία χρόνια στην επικαιρότητα. Μετά τη γενετική επανάσταση και ιδιαίτερα μετα την πρόσφατη ολοκλήρωση της χαρτογράφησης του ανθρώπινου γονιδιώματος και τις ασύλληπτες εφαρμογές της γενετικής μηχανικής στο νέο αυτό μικρόκοσμο του γονιδίου και τελευταία μετά τις δυνατότητες ελέγχου του εγκεφάλου από τη νευρο-τεχνολογία και κυρίως πάντα μπροστά στο φάσμα της αναπαραγωγικής κλωνοποίησης ανθρώπου, η βιοηθική συχνά εισβάλλει ακάθεκτη στο προσκήνιο θετικά και αρνητικά. Η Ερευνητική Εργασία με θέμα τη "Βιοηθική" καταμερίζεταισε τέσσερα υπο-θέματα και κάθε υπο-θέμα εξετάζεται αυτοτελώς απόκάθε ομάδα. Η διάρκεια της Ερευνητικής εργασίας είναι ένα τετράμηνο. Τα υπο-θέματα στα οποία μπορούν να εργαστούν οι ομάδες καθορίζονται πάντα από τα ερευνητικά ενδιαφέροντα των μαθητων/τριών. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα ακόλουθα: 1η ομάδα: Ιατρικώς Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή 2η ομάδα: Καθορισμός Φύλου. 3η ομάδα: Κλωνοποίηση, 4η ομάδα: Πειράματα σε ζώα Η κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από 4 μαθητές. Ο εκπαιδευτικός μέσω της φθίνουσας καθοδήγησης, διδάσκει, παρωθεί και εμψυχώνει.