Σκοπός του συγκεκριμένου σεναρίου είναι να έρθουν οι μαθητές /τριες σε επαφή με τις διαφορετικές διαλέκτους που επικρατούν στον ελληνικό χώρο μέσα από ποικιλία κειμένων (λόγου, ηχητικά, οπτικά), να κατανοήσουν τις διαφορές τους αλλά και την άμεση σχέση τους με τον αρχαιοελληνικό αλλά και τον νεοελληνικό λόγο, ώστε να αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτοσυνείδηση κατανοώντας τον ίδιο τους τον εαυτό μέσω του γλωσσικού κώδικα που χρησιμοποιούν. Η διδακτική αυτή πρόταση έχει μαθητοκεντρικό προσανατολισμό και στηρίζεται στη διερευνητική μάθηση, καθώς οι μαθητές με την καθοδήγηση του διδάσκοντος διερευνούν το θέμα από ποικίλες οπτικές γωνίες, "μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν" και τελικά καταλήγουν στα δικά τους συμπεράσματα.