"Τα ζωα υπο εξαφανιση στην Ελλαδα εκπεμπουν SOS"
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η εξοικείωση των παιδιών προσχολικής ηλικίας με ζητήματα που αφορούν το φυσικό κεφάλαιο του πλανήτη, αποτελεί έναν από τους βασικότερους στόχους της σύγχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, καθώς μέσω αυτής μπορεί να επιτευχθεί η ευαισθητοποίηση και κινητοποίησή τους, η υιοθέτηση θετικών στάσεων και αξιών απέναντι στο περιβάλλον και κατ΄ επέκταση η ανάπτυξη "περιβαλλοντικά εγγράμματων πολιτών" (Γεωργόπουλος, 2002∙ Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 2011). Στο πλαίσιο αυτό και λαμβάνοντας υπόψη το σοβαρό περιβαλλοντικό πρόβλημα που παρουσιάζεται στη χώρα μας και που αφορά τον κίνδυνο εξαφάνισης των άγριων ζώων, σχεδιάστηκε το συγκεκριμένο ψηφιακό διδακτικό σενάριο. Ο σχεδιασμός του πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών, το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΦΕΚ 303Β/13-03-2003 και ΦΕΚ 304Β/13-03-2003), καθώς και το νέο Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 2011). Η θεωρητική του βάση στηρίζεται στην αρχή του Προσωπικού Εποικοδομισμού του Piaget, όπου η γνώση οικοδομείται ενεργητικά από το μαθητή και όχι παθητικά προσλαμβανόμενη από το περιβάλλον, σε αυτή του Κοινωνικού Εποικοδομισμού του Vygotsky, όπου η γνώση είναι αποτέλεσμα αλληλεπιδράσεων του ατόμου με το περιβάλλον του καθώς και στη θεωρία της Ανακαλυπτικής μάθησης του Bruner, όπου η γνώση ανακαλύπτεται σταδιακά από τα παιδιά και μέσω της ενεργητικής της διάστασης γίνεται κτήμα τους. Ταυτόχρονα όμως, ακολουθούνται και τεχνικές της θεωρίας του Συμπεριφορισμού, όπως η θετική ενίσχυση, η απόσβεση και η άμεση ανατροφοδότηση, μέσα από μια καθοδηγούμενη μαθησιακή πορεία (Κολιάδης, 2005∙ Vygotsky, 1997). Λαμβάνοντας υπόψη το συγκεκριμένο θεωρητικό πλαίσιο, αλλά και τη φιλοσοφία που διέπει τα προγράμματα σπουδών για την προσχολική εκπαίδευση (ΔΕΠΠΣ, 2003∙ Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου, 2011), το παρόν σενάριο δίνει έμφαση στην ενεργητική, βιωματική και συνεργατική μάθηση, στην αξιοποίηση των προηγούμενων γνώσεων και εμπειριών των παιδιών, στην καλλιέργεια του ερευνητικού ε ...


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
0 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
FORMAT
text/html
TYPICAL LEARNING TIME
2:15:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/8381
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
AESOP
METADATA PROVIDER
AESOP
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Pre-school education Pre-school educationPre-school education
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: Παρασκευή Τόλη
subcontract leader / coordinator: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: Παρασκευή Τόλη
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Παρασκευή Τόλη
publisher: ΙΕΠ
metadata licensor: Παρασκευή Τόλη
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE