Μεσοκαθετος ευθυγραμμου τμηματος- Α΄ Γυμνασιου
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το προτεινόμενο σενάριο έχει στόχο την , με ευρετικό τρόπο , προσέγγιση της αναγκαιότητας χάραξης της μεσοκαθέτου για την πορεία ενός πλοίου. Το σενάριο απευθύνεται σε μαθητές Α΄ Γυμνασίου και είναι σχεδιασμένο για δύο διδακτικές ώρες στο σχολικό εργαστήριο πληροφορικής . Οι μαθητές έχουν εργαστεί με το λογισμικό Cabri και γνωρίζουν να κατασκευάζουν γεωμετρικά σχήματα. Η έλλειψη κατάλληλων διδακτικών μέσων, οδηγεί στην προσέγγιση των μαθηματικών εννοιών μέσα από περιγραφή κανόνων και τύπων και δεν παρέχει στους μαθητές την δυνατότητα να διερευνήσουν τη διασύνδεση γεωμετρικών ιδιοτήτων και αριθμητικών - αλγεβρικών σχέσεων. Η διδασκαλία με παραδοσιακό τρόπο είναι χρονοβόρα και υστερεί λόγω έλλειψης ακρίβειας στις κατασκευές και του χρόνου που χρειάζεται για να γίνει εισαγωγή στην συγκεκριμένη διδακτική ενότητα και όχι μόνο σ’ αυτήν. Η χρήση του λογισμικού Cabri θα διευκολύνει τους μαθητές στο να κατασκευάσουν δια μέσου της ιδιότητας των σημείων της τη μεσοκάθετο ενός ευθυγράμμου τμήματος, να εικάσουν και να βρουν σημείο που ισαπέχει από δύο σημεία και στο τέλος να προτείνουν τις δικές τους λύσεις. Οι μαθητές εικάζουν και στο τέλος οι ίδιοι αποφασίζουν (κατά ομάδες ή όλοι μαζί) αν η εικασία τους είναι σωστή ή λανθασμένη μέσα από τις σχεδιαστικές δυνατότητες που τους δίνει το δυναμικό λογισμικό Cabri. Αυτό που στο τέλος θέλουμε να καταλάβουν οι μαθητές είναι ότι τα Μαθηματικά δεν είναι μόνο θεωρήματα και οι αποδείξεις τους επειδή μας τα είπαν και τα έγραψαν κάποιοι «σοφοί Μαθηματικοί», αλλά ότι τα Μαθηματικά μεταξύ άλλων είναι: εικασία, απόρριψη ή απόδειξη αυτής από εμάς τους ίδιους και στο τέλος η διατύπωση του θεωρήματος ή της πρότασης. Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες 2 ατόμων και καθοδηγούμενοι από φύλλο εργασίας, καλούνται να απαντήσουν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις. Επομένως η διερεύνηση αυτή θα γίνει συνεργατικά. Αναλαμβάνουν μέσα στην ομάδα ο καθένας διακριτούς ρόλους (ανάγνωση φύλλου εργασίας, πληκτρολόγηση, τήρηση σημειώσεων), ρόλοι οι οποίοι ...


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
FORMAT
text/html
TYPICAL LEARNING TIME
1:30:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/8384
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
AESOP
METADATA PROVIDER
AESOP
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Mathematics MathematicsMathematics > Geometry GeometryGeometry > Intermediate straight section Intermediate straight sectionIntermediate straight section
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΛΑΙΤΖΗ
subcontract leader / coordinator: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΛΑΙΤΖΗ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΛΑΙΤΖΗ
publisher: ΙΕΠ
metadata licensor: ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΛΑΙΤΖΗ
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE