1897-1911: ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΩΛΕΘΡΙΑ ΣΤHΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΘΡΙΑΜΒΟ
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το σενάριο πραγματοποιείται στα πλαίσια της επεξεργασίας των Διδακτικών Ενοτήτων 27-28 του σχολικού εγχειριδίου της Ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου. Η παιδαγωγική θεωρία στην οποία εντάσσεται η πρόταση διδασκαλίας/το σενάριο είναι αυτή της καθοδηγούμενης ανακάλυψης του Bruner, σε συνδυασμό με τη θεωρία του Vygotsky περί μάθησης μέσω οικοδόμησης της γνώσης από τους ίδιους τους μαθητές.(Ματσαγγούρας 2004). Περιλαμβάνει τη γνωριμία και την κατανόηση εννοιών που σχετίζονται με την πολιτική κατάσταση της χώρας στις αρχές του 20ου αιώνα (πολιτειακό ζήτημα, κοινοβουλευτισμός,Σύνταγμα κλπ), το ρόλο και την αποτίμηση των ενεργειών σημαντικών προσωπικοτήτων της υπό εξέταση ιστορικής περιόδου (Βενιζέλος κλπ), τη σύγκριση και αντιπαραβολή διαφορετικών πολιτικών περιόδων και ιστοριογραφικών πεποιθήσεων που οδηγούν σε ανάδειξη ομοιοτήτων (πως από την αρχική σύγκρουση φθάνουμε στο συμβιβασμό στη διαμάχη πολιτικών και μοναρχίας) και διαφορών (αμηχανία ως προς την προσέγγιση του κινήματος στο Γουδί από διάφορους ιστορικούς) Το διδακτικό σενάριο στηρίζεται στην αναζήτηση και οικοδόμηση της γνώσης, την ομαδοσυνεργασία,και την αξιοποίηση των ΤΠΕ. Προαπαιτούμενα είναι η προηγούμενη εξοικείωση των μαθητών με την ομαδική εργασία, την αναζήτηση στο διαδίκτυο, τη χρήση λογισμικών και ψηφιακών εργαλείων (π.χ επεξεργαστής κειμένου,λογισμικό παρουσιάσεων κλπ).Σε αντίθετη περίπτωση, ο διδάσκων φροντίζει, πριν από την εφαρμογή του σεναρίου, να εξασφαλίσει αυτές τις προϋποθέσεις και να ασκήσει στοιχειωδώς τους μαθητές του. Τα φύλλα εργασίας αναρτώνται είτε στην ηλεκτρονική τάξη του σχολείου είτε στην επιφάνεια εργασίας των Η/Υ από τον εκπαιδευτικό. Το τελικό ομαδοσυνεργατικό προϊόν παρουσιάζεται από τη μαθητική ομάδα προς τις υπόλοιπες και στη συνέχεια αναρτάται δημόσια (π.χ. ιστότοπος σχολείου). Τέλος, το σενάριο υλοποιείται τόσο μέσα στην τάξη όσο και στο εργαστήριο πληροφορικής


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
FORMAT
text/html
TYPICAL LEARNING TIME
2:15:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/8386
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
AESOP
METADATA PROVIDER
AESOP
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΚΟΥΜΠΑΦΛΟΣ
subcontract leader / coordinator: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΚΟΥΜΠΑΦΛΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΚΟΥΜΠΑΦΛΟΣ
publisher: ΙΕΠ
metadata licensor: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΚΟΥΜΠΑΦΛΟΣ
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE