Όψεις του κοινωνικου μηχανισμου πισω απο την καθημερινη μου ζωη
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο σενάριο αυτό επιδιώκεται να εξοικειωθούν οι μαθητές με έννοιες που συμπεριλαμβάνονται στο 3ο κεφάλαιο του βιβλίου μαθητή της κοινωνιολογίας της Γ’ Λυκείου, έννοιες που θα τους βοηθήσουν να εξηγήσουν τις καθημερινές τους εμπειρίες, να αντιληφθούν τη δυνατότητα εναλλακτικών ενδεχομένων και να αρθρώσουν προτάσεις για το ξετύλιγμά τους. Η ανάδειξη του βαθύτερου νοήματος της κοινωνικοποίησης και των αλληλοσχετιζόμενων μ’ αυτή εννοιών συμβαδίζει με τη διατύπωση ερωτημάτων σχετικά με τις αιτίες των κοινωνικών προβλημάτων ενώ η σύνδεση με καθημερινές εμπειρίες δίνει μια αίσθηση προσωπικού νοήματος και παρακινεί στην ενεργητική συμμετοχή των διδασκομένων στη διαδικασία του μαθήματος, στη δημιουργική του αφομοίωση και την επισήμανση του ουσιώδους. Πραγματοποιείται μια εννοιολογική κατασκευή που χαρτογραφεί περιοχές του κοινωνικού και δεν στοχεύει απλώς στη περιγραφή αλλά φιλοδοξεί να εξηγήσει τη σχέση του μέρους με το όλο ώστε οι μαθητές να εμβαθύνουν την κριτική παρατήρηση των κοινωνικών φαινομένων και να μετακινηθούν πίσω από αυτά. Με το να συγκροτήσουν εννοιολογικά μία όψη του κοινωνικού μηχανισμού που βρίσκεται πίσω από τη φαινομενικότητα της ανθρώπινης ζωής και με το να συνειδητοποιήσουν τις επιδράσεις του στην καθημερινότητά τους, έχουν την ευκαιρία να κατανοήσουν επαρκέστερα τον κόσμο που ζουν. Παρόλο που η έννοια του κοινωνικού μηχανισμού προσιδιάζει στην έννοια της δομής και κατ’ επέκταση παραπέμπει σε μια μάλλον δομο-λειτουργιστική προσέγγιση (οπότε εμφανίζεται ευάλωτη απέναντι στις πολύπλευρες κριτικές του δομολειτουργισμού) είναι κατ’ αρχάς χρήσιμη και αποδοτική όχι μόνο για τη βαθύτερη κατανόηση των κοινωνικών διαστάσεων του περιβάλλοντος κόσμου και της δυναμικής της κοινωνίας αλλά –δεδομένου ότι αναφέρεται πάντα στις αιτίες και τις συνέπειες της ανθρώπινης δράσης- και για την εμπέδωση της δυνατότητας δημιουργικής παρέμβασης. Ταυτόχρονα, μέσω της εφαρμογής στην καθημερινή ζωή εξερευνώνται οι δυνατότητες και τα όρια των θεσμικών δομών και των προ ...


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
FORMAT
text/html
TYPICAL LEARNING TIME
2:15:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/8419
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
AESOP
METADATA PROVIDER
AESOP
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΕΡΙΚΗΣ
subcontract leader / coordinator: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΕΡΙΚΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΕΡΙΚΗΣ
publisher: ΙΕΠ
metadata licensor: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΕΡΙΚΗΣ
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE