Διδασκοντας Μαθηματικα με Τ.Π.Ε. Θεμα: «Διανυσματα: Έννοιες, Πραξεις, Αναλυση, Συντεταγμενες»
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Α. Ταυτότητα Διδακτική ενότητα: Μαθηματικά κατεύθυνσης Β’ Λυκείου Θέμα: «Διανύσματα: Έννοιες, Πράξεις, Ανάλυση, Συντεταγμένες» Διάνυσμα Ιδιότητες διανυσμάτων Πράξεις με διανύσματα Ανάλυση διανύσματος σε δύο Συνιστώσες Συντεταγμένες στο Επίπεδο Βασική ιδέα: Η διδασκαλία του κεφαλαίου των διανυσμάτων με τον παραδοσιακό τρόπο στον πίνακα και η μελέτη από το σχολικό βιβλίο, είναι μία στατική διαδικασία που δεν επιτρέπει στους μαθητές την πλήρη κατανόηση της έννοιας του διανύσματος και την εφαρμογή του στη φύση. Με το παρόν σχέδιο μαθήματος (σενάριο), η εκμάθηση των εννοιών των διανυσμάτων και των εφαρμογών τους, γίνεται με ανίχνευση – διερεύνηση διαθεματικής εφαρμογής – προσομοίωσης σε περιβάλλον εκπαιδευτικού λογισμικού, από τον ίδιο το μαθητή. Ένα φύλλο εργασίας καθοδηγεί το μαθητή, με οδηγίες χρήσης της εφαρμογής και κατάλληλες ερωτήσεις, να ενεργεί στην εφαρμογή και να παρακολουθεί κινήσεις αντικειμένων προσομοιάζοντας φυσικές καταστάσεις, έτσι ώστε να ανακαλύπτει έννοιες, τις ομοιότητες και τις διαφορές τους, να τις συνδέει μεταξύ τους και να διατυπώνει τους αντίστοιχους κανόνες. Έτσι η μετωπική – δασκαλοκεντρική διδασκαλία μετατρέπεται σε μαθητοκεντρική – ανακαλυπτική διαδικασία με πρωταγωνιστή το μαθητή. Τεχνολογικά εργαλεία: Όλες οι προς μάθηση έννοιες παρουσιάζονται με πέντε εφαρμογές του εκπαιδευτικού λογισμικού CAS GeoGebra, οι οποίες είναι κατασκευασμένες με τέτοιο τρόπο, ώστε ο μαθητής να τις χειρίζεται μόνο σύροντας ή επιλέγοντας αντικείμενα με το δείκτη του ποντικιού, χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις χρήσης του λογισμικού. Β. Σκεπτικό της δραστηριότητας Καινοτομίες: Η γνωσιοθεωρητική προσέγγιση του μαθήματος γίνεται με σύγχρονες κοινωνικές και εποικοδομιστικές προσεγγίσεις, δηλαδή με δυναμικό τρόπο, απειρία μετασχηματισμών και πολλαπλές αναπαραστάσεις. Ομαδοσυνεργατική δουλειά για τη διαπραγμάτευση των απόψεων και τελικών συμπερασμάτων από τους μαθητές. Φύλλα εργασίας με προσεκτικά σχεδιασμέ ...


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
FORMAT
text/html
TYPICAL LEARNING TIME
5:15:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/8470
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
AESOP
METADATA PROVIDER
AESOP
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Mathematics MathematicsMathematics > Analytic Geometry Analytic GeometryAnalytic Geometry > Vectors VectorsVectors
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΟΛΟΤΑΚΗΣ
subcontract leader / coordinator: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΟΛΟΤΑΚΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΟΛΟΤΑΚΗΣ
publisher: ΙΕΠ
metadata licensor: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΟΛΟΤΑΚΗΣ
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE