Εισαγωγη στη δομη επιλογης - Scratch
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το διδακτικό σενάριο εντάσσεται στα πλαίσια του προγράμματος σπουδών ολοήμερων Δημοτικών σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) και συγκεκριμένα στα πλαίσια της ενότητας «Προγραμματίζω και ελέγχω» της Ε’ και της ΣΤ’ τάξης, αναλόγως της ύλης που έχει διδαχθεί. Μπορεί επίσης να υλοποιηθεί και στη Γ’ Γυμνασίου στα πλαίσια της ενότητας «Γνωρίζω τον Υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα – Προγραμματισμός». Για την υλοποίηση της διδακτικής παρέμβασης οι μαθητές/τριες προτείνεται να είναι εξοικειωμένοι με το προγραμματιστικό περιβάλλον scratch και την ακολουθιακή δομή, να γνωρίζουν τις βασικές εντολές (κίνησης, όψεων) και να τις χρησιμοποιούν συνδυαστικά. Θα πρέπει επίσης να έχουν διδαχθεί και την επαναληπτική δομή 'για πάντα'. Σκοπός του διδακτικού σεναρίου είναι οι μαθητές/τριες να κατανοήσουν την απλή και τη σύνθετη δομή επιλογής και να μπορούν να τη χρησιμοποιούν στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch για να δημιουργήσουν δικά τους προγράμματα. Οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή με την έννοια της δομής επιλογής, μέσα από παραδείγματα καθημερινής ζωής αρχικά και στη συνέχεια μέσα από παραδείγματα εφαρμογών της στο scratch, απλών και κατάλληλων για την ηλικιακή τους ομάδα. Εξοικειώνονται με τη χρήση της, ώστε να μπορούν να την αξιοποιήσουν κατάλληλα σε επόμενα μαθήματα, με σκοπό να δημιουργήσουν περισσότερο πολύπλοκα παιχνίδια ή διαδραστικές ιστορίες. Ακόμα, προετοιμάζονται νοητικά να δεχθούν με μεγαλύτερη ευκολία τη δομή επιλογής σε άλλα προγραμματιστικά περιβάλλοντα σε επόμενες τάξεις. Επίσης, αν αυτό είναι επιθυμητό, θα είναι έτοιμοι να εισαχθούν στην έννοια των μεταβλητών σε επόμενο μάθημα (π.χ. με τη δημιουργία ενός παιχνιδιού-κουίζ). Αν υπάρχει χρόνος, μπορεί να ζητηθεί από τους μαθητές να τροποποιήσουν το τελευταίο τους έργο. Το scratch είναι ιδανικό περιβάλλον για εισαγωγή σε βασικές έννοιες προγραμματισμού, καθώς παρέχει άμεση οπτικοποίηση όλων των ενεργειών, δεν απαιτεί απομνημόνευση εντολών (οι οποίες είναι στα ελληνικά και συνε ...


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 12
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
FORMAT
text/html
TYPICAL LEARNING TIME
2:15:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/8487
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
AESOP
METADATA PROVIDER
AESOP
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΑΙΣΩΠΟΣ - ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ)
VERSION
1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Computer programming Computer programmingComputer programming > Programming structures Programming structuresProgramming structures
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
creator: Σοφία-Ελισάβετ Παρασκευοπούλου
subcontract leader / coordinator: Νικόλαος Γραμμένος, Νικόλαος Γραμμένος
supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: Σοφία-Ελισάβετ Παρασκευοπούλου
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Σοφία-Ελισάβετ Παρασκευοπούλου
publisher: ΙΕΠ
metadata licensor: Σοφία-Ελισάβετ Παρασκευοπούλου
metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
FUNDING INFORMATION
LEARNING OBJECT DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
subcontract:
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
metadata subcontract:
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE