Το αρχαιο θεατρο της Επιδαυρου
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Φωτογραφία από το αρχαίο θέατρο στην Επίδαυρο, το καλύτερα σωζόμενο και πιο γνωστό αρχαίο θέατρο, θαύμα ακουστικής, που βρίσκεται στο ΝΑ άκρο του ιερού του Ασκληπιού. Το θέατρο, έργο πιθανόν του Πολύκλειτου, φιλοξενούσε τους μουσικούς, ωδικούς και δραματικούς αγώνες που συμπεριλαμβάνονταν στη λατρεία του θεραπευτή θεού. Αποτυπώνεται η θέα από τη δεξιά πάροδο μπαίνοντας στο θέατρο και φαίνεται καθαρά το κοίλο του θεάτρου που έχει κατασκευαστεί στην πλαγιά του λόφου, οι κερκίδες και η κυκλική ορχήστρα. Διακρίνονται στο κάτω αρχικό τμήμα του θεάτρου οι έξι από τις δεκατρείς ακτινωτές κλίμακες που οδηγούν σε 34 σειρές εδωλίων δώδεκα ίσων κερκίδων, ενώ το επιθέατρο που χτίστηκε αργότερα αποτελείται από 22 κερκίδες και 23 κλίμακες που οδηγούν σε 21 σειρές εδωλίων. Ανάμεσά τους διακρίνεται ένα πλακόστρωτο διάζωμα, πλάτους 1,90 μ., που χωρίζει το τμήμα του κοίλου που κτίστηκε πρώτο, από το νεότερο τμήμα, το επιθέατρο. Στην πάροδο διακρίνονται οι δίθυρες πύλες, από τις οποίες κεκλιμένα επίπεδα (αναβάθρες) οδηγούσαν στο προσκήνιο. Τέλος διακρίνεται ο πλακόστρωτος διάδρομος που χωρίζει το κοίλο από την κυκλική ορχήστρα και έχει διάμετρο 20 μ., στο κέντρο της οποίας σώζεται η βάση για τον βωμό του Διονύσου (θυμέλη).

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η φωτογραφία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους μαθητές στο πλαίσιο της Ιστορίας, της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας και συγκεκριμένα στη διδασκαλία της δραματικής ποίησης, αλλά και της Αισθητικής Αγωγής. Οι μαθητές βλέποντας την εικόνα μπορούν να εντρυφήσουν στην αρχιτεκτονική των αρχαίων θεάτρων, και να κατανοήσουν καλύτερα τα μέρη του αρχαίου θεάτρου παρατηρώντας το καλύτερα σωζόμενο αρχαίο θέατρο. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Ιστορίας ως μία πηγή τόσο για την ιστορία των αρχαίων χρόνων και τη χρήση των θεάτρων για πολλαπλούς λόγους πέρα από θεατρικούς, όσο και για την ιστορία του 20ου αιώνα, δεδομένου ότι τονίζει τη συμβολική για την ελληνική διανόηση και ιδιαίτερα το θεατρικό κόσμο χρήση του θεάτρου ως συμβόλου της ελληνικότητας και της συνέχειας του ελληνικού πολιτισμού (πρβλ. Ελληνικό Φεστιβάλ). Τέλος άξια λόγου στο ίδιο πλαίσιο είναι η αναφορά και χρήση του γεγονότος ότι η φωτογραφία σε πρώτο πλάνο έχει έναν κάτοικο της περιοχής με παραδοσιακή στολή, ενώ πίσω του κάθεται αναπαυτικά και σε αγαστή σχέση με το αρχαίο μνημείο ένας δεύτερος.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Ancient Greek Language and Grammar Ancient Greek Language and GrammarAncient Greek Language and Grammar > Literary genres Literary genresLiterary genres > Dramatic poetry Dramatic poetryDramatic poetry
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Culture and Grammatology Culture and GrammatologyCulture and Grammatology
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Drama/Theater in Education (DiE/TiE) Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Drama/Theater in Education (DiE/TiE) > Theatrical Forms Theatrical FormsTheatrical Forms
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΑΡΡΑ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE