Nikos Hadjikyriakos-Ghika, an illustration
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το Μαθησιακό Αντικείμενο είναι ένα προσχέδιο του Ν. Χατζηκυριάκου Γκίκα για την εικονογράφηση του ποιήματος του Κ. Π.Καβάφη «Σοφοί δε προσιόντων». Πρόκειται για ένα ανδρικό πρόσωπο που επιβάλλεται και υποβάλλει με τα χαρακτηριστικά του. Τα κλειστά μάτια, τα αποφασιστικά κλεισμένα χείλη, οι ρυτίδες που χαράσσουν το μέτωπο, τα μάτια και όλο το πρόσωπο αναδεικνύουν τον στοχασμό του, ως αποτέλεσμα ανατρεπτικών, δραματικών γεγονότων (οι σοφοί τα προσερχόμενα αντιλαμβάνονται).

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το προσχέδιο με σύντομη άμεση διδασκαλία με στόχο την ανάκληση γνώσεων ιστορικών και φιλοσοφικών (αφορμή η αναφορά στον νεοπυθαγόρειο φιλόσοφο Απολλώνιο και τον σοφιστή Φιλόστρατο) και με δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά στη Νεοελληνική Λογοτεχνία με στόχο να αναδειχθούν α) η μορφοποίηση των σκέψεων του ποιητή σε στοχαστικό μονόλογο για τυπικά και διαχρονικά προβλήματα του ανθρώπου (διδακτισμός) και β) η διακειμενικότητα ως τυπικό γνώρισμα της ποιητικής του. Μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά και στην Αισθητική Αγωγή (εικαστικά) στην ενότητα "Σχέδιο και χρώμα" για την εκφραστική δύναμη των γραμμών του.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
15 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Design and Color Design and ColorDesign and Color
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΚΩΤΣΑΚΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE