Στο προσχέδιο του Νίκου Χατζηκυριάκου Γκίκα για την εικονογράφηση του ποιήματος του Κ. Π. Καβάφη «Μύρης∙ Αλεξάνδρεια του 340 μ.Χ» είναι εμφανές το θεατρικό στοιχείο, καθώς τα πρόσωπα και ο τρόπος που σκιαγραφούνται, ανακαλούν στη μνήμη θεατρική σκηνή. Στο κάτω μπροστινό μέρος της σκηνής δεσπόζει η νεκρική κλίνη. Ο νεκρός με σταυρωμένα τα χέρια και ανάμεσα τους το σταυρό, με πρόσωπο γαλήνιο και γύρω λουλούδια παραπέμπει σε χριστιανό. Τα κεριά και το θυμίαμα το επιβεβαιώνουν. Τον νεκρό πλαισιώνουν ανδρικά και γυναικεία πρόσωπα στα οποία καθρεφτίζεται η οδύνη, η καρτερικότητα και ίσως η αποδοχή του θανάτου. Στην είσοδο του χώρου όπου βρίσκεται ο νεκρός διακρίνεται μια θλιμμένη, ανδρική φιγούρα. Η σκιαγράφηση των προσώπων αναδεικνύει το δραματικό στοιχείο της συνύπαρξης ζωής και θανάτου.