Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, το σχέδιο μπορεί να χρησιμεύσει για την οπτικοποίηση του ποιήματος "Περιμένοντας τους βαρβάρους" του Κ.Π. Καβάφη. Οι μαθητές καλούνται να περιγράψουν το έργο του Χατζηκυριάκου-Γκίκα, να εξετάσουν την τεχνοτροπία του και να το συνδέσουν με το καβαφικό ποίημα, αλλά και να αναζητήσουν περισσότερα ποιήματα του Καβάφη με παρόμοια θεματική. Διαθεματικά, σε συσχετισμό με το μάθημα των Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών, οι μαθητές να προβληματιστούν και να συζητήσουν για τις κοινωνικές συνέπειες της πολιτικής αποσύνθεσης και χρεοκοπίας. Τέλος, στο πλαίσιο διερευνητικής δραστηριότητας, να διερευνήσουν τη διαχρονικότητα της καβαφικής ποίησης, ενδεχομένως αναζητώντας εικονογραφήσεις και άλλων ζωγράφων για τα ποιήματα του Κ.Π. Καβάφη, συγκρίνοντας επιπλέον τους αναπαραστατικούς τρόπους των δύο τεχνών, ποίησης και ζωγραφικής.