Nikos Hadjikyriakos-Ghikas, "Waiting for the barbarians"
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το σχέδιο (αιματίτης σε χαρτί) του σπουδαίου Έλληνα ζωγράφου Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα εικονογραφεί το ποίημα του Κ.Π. Καβάφη "Περιμένοντας τους βαρβάρους". Το ποίημα (1904) περιλαμβάνεται στα αναγνωρισμένα του Κ.Π. Καβάφη και σε αυτό το πολιτικό αδιέξοδο και η παρακμή συνδέονται με τη διάθεση υποταγής στους βαρβάρους, οι οποίοι αναμένονται ως σωτήρες. Οι βάρβαροι όμως δεν υπάρχουν.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, το σχέδιο μπορεί να χρησιμεύσει για την οπτικοποίηση του ποιήματος "Περιμένοντας τους βαρβάρους" του Κ.Π. Καβάφη. Οι μαθητές καλούνται να περιγράψουν το έργο του Χατζηκυριάκου-Γκίκα, να εξετάσουν την τεχνοτροπία του και να το συνδέσουν με το καβαφικό ποίημα, αλλά και να αναζητήσουν περισσότερα ποιήματα του Καβάφη με παρόμοια θεματική. Διαθεματικά, σε συσχετισμό με το μάθημα των Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών, οι μαθητές να προβληματιστούν και να συζητήσουν για τις κοινωνικές συνέπειες της πολιτικής αποσύνθεσης και χρεοκοπίας. Τέλος, στο πλαίσιο διερευνητικής δραστηριότητας, να διερευνήσουν τη διαχρονικότητα της καβαφικής ποίησης, ενδεχομένως αναζητώντας εικονογραφήσεις και άλλων ζωγράφων για τα ποιήματα του Κ.Π. Καβάφη, συγκρίνοντας επιπλέον τους αναπαραστατικούς τρόπους των δύο τεχνών, ποίησης και ζωγραφικής.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΖΩΗ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ-ΤΡΕΧΛΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE